Het zogenaamde Blue Screen of Death (Vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marzmarz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2010
Ik weet niet of ik in het topic zit voor dit probleem. Maar sinds een aantal daagjes heb ik last van het zogenaamde bblue screen of death. Mijn laptop bevriest en gaat soms naar het blauwe scherm of bevriest en doet helemaal niks meer. Zodra ik de laptop herstart lijkt het of er niks gebeurd is, totdat de laptop weer het blauwe scherm aangeeft. Ik heb opgeschreven wat het blauwe scherm aangeeft.

Win32k.sys
page fault in non paged area

0x00000050 (0x84535102, 0x00000001, 0x92d6bf13, 0,00000000

Ik heb geen idee hoe dit opeens komt en het is erg vervelend wat zodra de laptop aan is is het een kwestie van wachten op het blauwe scherm of het bevriezen van de laptop. Wat te doen?

Alvast bedankt.

Al geprobeerd terug te gaan naar een versie van Vista voor dat deze fout ontstond?

Vaak een geheugen probleem. Eerste wat ik zou doen is de geheugenmodules eruit halen, de contactpunten schoonmaken met pure alcohol (Kruidvat e.d. hebben 95+% alcohol, ong. 3 euro).

Dan goed terugplaatsen en daarna enkele uren (4 uur minimaal) een geheugentest laten lopen. Software die je kunt gebruiken is memtest86
Het "ISO image for creating bootable CD (Windows - zip)" .zip bestand downloaden en uitpakken met Verkenner of Winrar.
Het resulterende .ISO bestand branden naar CD met Nero (Recorder -> Burn image) of ImgBurn (Write image file to disc).

PS: Ik ga ervan uit dat je laptop minder dan 4 GB intern geheugen heeft. Is dat niet het geval, dan zul je een Vista installatiedvd moeten lenen, en dan 'installeren' (d.w.z. de optie Mijn computer repareren oid. kiezen en daar de geheugentest kiezen).

Succes,

Tijs.

@Windowsfaq,

jou bericht verwijderd, nutteloze antwoorden graag achterwege laten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan