HetNet Asdl instap wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurach

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb abonn van HetNet/instapsurfen (ASDL) genomen (lees: voor moeder) en er een multi-modem bijgekregen. Nu had ik zelf nog een router Linksys (type 54 en nog wat) en wil zo i.p.v. de geleverde modem de linksys gebruiken. Ik heb de draadloze adapter al in de pc geplaats. De pc ziet de router maar daarbij blijft het. De helpdesk van HetNet wil niet helpen omdat ik de router niet bij hen heb afgesloten. Nu wil ik in ieder geval de router berieken door ...192.168.1.1 ....maar dat gaat al niet....en dan de instellingen op de router hé...moet verbinding maken met een gebruikersnaam en wachtwoord (heb ik)...maar hoe gaat dat nu in dit geval...moet per slot ook de WEP instellen op de router. Ik heb XP-prof geïnstalleerd. Wie kan mij (moeders) leiden naar een goede Internet-verbinding?

Ik denk dat je de linksys niet inplaatsvan, maar achter de multimodem (wat bedoel je trouwens met 'multi'?) moet plaatsen.
Dus: eerst de multimodem aansluiten, daarop de Linksys.
Dan eerst de multimodem aanzetten en dán de Linksys.
Het kan zijn dat de router (Linksys dus) al eerder voor een andere aansluiting is gebruikt. Dan moet je deze eerst 'resetten' zodat de instellingen van de 'oude' verbinding worden opgeheven (zie gebruiksaanwijzing van de Linksys), voordat je de hiervoor beschreven handelingen uitvoert.

HetNet ASDL wireless

Valijn zei:
Ik denk dat je de linksys niet inplaatsvan, maar achter de multimodem (wat bedoel je trouwens met 'multi'?) moet plaatsen.
Dus: eerst de multimodem aansluiten, daarop de Linksys.
Dan eerst de multimodem aanzetten en dán de Linksys.
Het kan zijn dat de router (Linksys dus) al eerder voor een andere aansluiting is gebruikt. Dan moet je deze eerst 'resetten' zodat de instellingen van de 'oude' verbinding worden opgeheven (zie gebruiksaanwijzing van de Linksys), voordat je de hiervoor beschreven handelingen uitvoert.
Over dat modem wat geleverd is dat heet een "multi pc-modem" dus een modem waarop meerdere aansluiting aan zitten. De Linksys is een modem-router dus ik denk niet dat ik de multi-modem ervoor moet hangen. Ikzelf had een dergelijke aansluiting via zo'n modem en ben toen overgegaan op die Linksys. Alleen bij die aansluiting behoefde je je niet aan te melden met een gebruikersnaam en wachtwoord. Die multi-modem heb ik er toen ook tussenuit gehaald. De modemrouter heb ik in ieder geval gereset. Ligt denk ik aan het PPP-protocol via ethernet (PPoE)? kan een verbinding opzetten via de Win-XP wizzard en volgens dit protocol starten. Hierbij moet wel een gebruikersnaam en wachtwoord worden ingevoerd. Alleen bij het verbinding starten kan er geen contact worden gelegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan