Hetzelfde bestand meerdere keren

• Onderwerp starter Onderwerp starter hanna
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Stel je hebt een Word bestand, dit bestand heet a.doc.
Nu is dit bestand opgelagen in c:\Bert (hoofdmap)
maar dit bestand moet ook opgeslagen worden in de mappen c:\Piet en C:\Jan, onder de zelfde naam.

Als bestand a.doc in de map Bert aangepast wordt, moeten ook de andere mappen automatich aangepast worden.

Is dit mogelijk in Word 2000\XP

Werk je met een netwerk?? Of waarom zou je dit willen? Kun je misschien de reden aangeven, dan kunnen we wellicht een oplossing vinden, want zo lijkt het me een beetje een vreemde oplossing.

Mappen synchroniseren...je maakt een werkmap en je synchroniseert de andere mappen met die werkmap. Kijk eens onder de help functie onder mappen synchroniseren. Je zou ook één gedeelde map kunnen maken. Je zou dan allemaal in dezelfde map kunnen werken. Het nadeel daarvan is dat er slechts één gebruiker tegelijk van de map gebruik kan maken.

Sla het dokument op in één map en plaats snelkoppelingen naar dit dokument in de andere mappen.

Groetjes,
Bennie

meerder keren

Alles staat op een server, in de hoofdmap staat het een en ander wat niet toegangkelijk is voor iedereen.
Maar het zou fijn zijn dat alles wat ik verander ook gelijk wordt veranderd in de mappen van Piet en Jan(er zijn er nog meer), met een snelkoppeling ben ik bang dat iemand die een beetje handig is via eigenschappen snelkoppeling, de plaats van de hoofdmap achterhaald en zodoende bij de rest van de bestande kan komen en syncrhoniseren moet je steeds handmatig doen, dacht ik tenminste, + dat er meeerdere gebruikers tegelijkertijd ermee moeten kunnen werken.

redigeren

Ik heb inmiddels al uitgevonden dat ik met redigeren, de wijzigingen kan bijhouden, of accepteren\afwijzen en dan kunnen er ook meerdere mensen tegelijk aan werken.

Nu zit ik dus alleen nog met de vraag of je de hoofdmap kunt beveiligen, bestanden weet ik dat is in word zo gepiept, maar kun je ook een hele map beveiligen(hoofdmap)

Waarom maak je niet een aparte map op het netwerk aan waarin je alleen die bestanden zet die door iedereen gewijzigd mogen worden. Aan die map ken je vervolgens de juiste rechten toe, waardoor de rest van de bestanden buiten schot blijven. Dus: scheidt de bestanden die wel toegankelijk zijn voor iedereen van de bestanden die dat niet zijn. Je kan zelfs denken aan een beveiligde map in een niet beveiligde map, blijft alles lekker bij elkaar.

Hetzelfde, etc, etc

Dat wat jij zegt heb ik dus inmiddels al gedaan, maar dan met een de werkbalk "redigeren erbij", omdat de veranderingen die gemaakt worden eerst bekeken moeten worden door de verantwoordelijke persoon en daarna geaccepteerd worden of afgewezen.

Maar,... hoe beveilig je een map, bestand weet ik, maar een map niet.????

Je zit toch op een netwerk, daarmee kun je toch rechten toekennen aan bepaalde mensen? ben er zelf niet zo thuis in, maar je moet het zo in kunnen stellen dat de één de map niet in kan en de ander wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan