• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hetzelfde en toch anders ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSAR

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
160
Goeie middag,


In bijlage 2 identieke excelbestand.

Echter komt in J1 een ander resultaat (spoorwegtekens ipv negatief aantal uren).

Waarom komen er spoorwegtekens bij die ene ?


Bij voorbaat dank voor de opheldering van dit misterie !
 

Bijlagen

  • Niet werkend.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 41
  • Werkend.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 39
Misschien zoiets?

Kees
 

Bijlagen

  • Niet werkend.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 24
@keesbl,

Volgens mij is de vraag waar het verschil vandaan komt en niet om er een ander kleurtje aan te geven of een andere formule te maken.

Onder Opties kan je aangeven dat je 1904 datumsysteem wil gebruiken. Dan wordt de negatieve tijd wel weergegeven.
Zie ook http://support2.microsoft.com/kb/182247/nl
 
Alle data die al aanwezig is in de werkmap wordt dan verhoogd met 4 jaar bij de optie van @V&A.
 
@HSV,

Alle data? Als meervoud van datums? =VANDAAG() geeft toch echt 12-03-2015. Dat berekeningen als het ISO-weeknummer oid niet meer kloppen ben ik met je eens.

Dus wel een goede waarschuwing:d
 
Laatst bewerkt:
Ben je het niet met me eens dat alle datums verhoogd worden met 4 jaar en 1 dag als jij die optie inschakelt als er al datums in het werkmap staan?
 
@HSV,

Zeker ben ik het met je eens dat je niet moet "knoeien" met de de standaard datuminstelling tenzij je weet wat je doet. Maar eigenlijk was de vraag van de TS waar het verschil vandaan kwam en daar heb ik antwoord op gegeven.

Nb. In het bestand van de TS staan geen datums.:d
 
In cel A1 staat wel iets wat op een datum moet lijken, en daar waarschuw ik alleen maar voor. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan