Hetzelfde programma op 2 computers werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

skoerfy

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2003
Berichten
125
Ik heb een legale versie van een programma op de pc staan.
Nu wil ik diezelfde versie ook op mijn laptop zetten.
Maar als het programma dan geinstalleerd is dan vraagt ie om de orginele cd, MAAR DIE ZIT ER IN!

Wat moet ik doen?
 
Tja, da's vreemd. Ik ken geen programma dat zo slim is dat het naar de eigen CD kan kijken of die al op een andere pc is geinstalleerd en vervolgens een domme boodschap genereert zoals jij die op je scherm te zien krijgt.

Wat ik nog kan verzinnen, is dat er mogelijk tijdens die 2e installatie gewoon een byte "verkeerdom" is gevallen. Probeer het progje eens te verwijderen en daarna nog eens te installeren?
 
ook al 10 x geprobeerd..... ook ccleaner erdoor heen gejaagd.
Niks werkt.
 
Netwerkverbinding verbreken, en vervolgens opnieuw proberen.

Sommige programma's geven hun registratie nl. direct via internet door. Een tweede installatie controleerd dit via internet en kan vervolgens niet meer worden geïnstalleerd.
 
Laten we eens hardop gaan denken en wat mogelijke oorzaken verzinnen:

- de laptop heeft een ander besuringssysteem en dat OS is niet geschikt voor dat progje ?
- ondanks verwijderen en cleaning blijft een stukje van de foute installatie achter. Mogelijk handmatig in het register zoeken naar "restsleutels" en die dan verwijderen?
- de cd is beschadigd geraakt en kan niet meer geinstalleerd worden ?
-..................... ?
 
Laatst bewerkt:
En als je eerst de complete cd naar je harde schijf copieerd en van daaraf installeerd ?
 
Da's een goeie die van die registratie. Dat zou ook nog heel goed kunnen!
 
Het probleem is opgelost!

Het lag aan het servicepacket van windows xp!
Kheb nu een patch die het probleem verhelpt!

In iedergeval hartstikke bedankt voor jullie hulp!
 
Zelfs de naam van het programma is niet genoemd.... dit is gewoon te vaag om op te lossen.
Maggoe tis gefixed.

James:)
 
Ach, persoonlijk vond ik het minder interessant om welk programma het nu precies ging. De aangedragen oplossingen zouden theoretisch op elk programma van toepassing kunnen zijn, inclusief de uiteindelijke oplossing, toch ?
 
Pasja zei:
Ach, persoonlijk vond ik het minder interessant om welk programma het nu precies ging. De aangedragen oplossingen zouden theoretisch op elk programma van toepassing kunnen zijn, inclusief de uiteindelijke oplossing, toch ?
Het is een algemeen stramien waar je de meeste problemen mee oplost, maar linkjes naar een patch ofzo kan je niet geven omdat je niet weet welke patch voor welk programma...

James :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan