Hexacore systeempje, iemand opmerkingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik jou was zou ik gewoon voor de Intel i5 750 gaan dan. Die is eigenlijk nét iets beter behalve op de punten waar je écht wat aan 6 cores hebt ( en dat zijn er niet veel ). Vanzelfsprekend moet je dan ook een ander moederbord kiezen.--------------------- en als je de handleiding(en) goed leest, kom je er echt wel uit.

1: een i5 750 is even duur / iets goedkoper (misschien) dan die Phenom II x6, maar die x6 heeft wel betere benchmarks ...
voor de punten waar de i5 net wel beter voor is dan die x6, heb ik nou net geen behoefte aan ^^
2: Ik lees (bijna) nooit handleidingen, ik gebruik liever men ogen. Die zijn wel niet echt goed (ik draag sterke bril) maar ik vertrouw liever op wat ik zie, sinds ik eens een verkeerde handleiding heb gekregen een moederbord (nieuw) waardoor er een bios crash heeft voorgedaan (vraag me ook niet hoe ik het gedaan heb!)

en Hoezo groene HDD??? de HDD die ik koos (de F2 kweeniewelk nr) is eentje die op 7200rpm draait hoor ... (staat zo op samsung site)

en ik ben tegen modulaire voeding, want je sluit dan een kabeltje verkeerd aan en opeens zegt dat knal... (gebeurd bij maat van me!)

ps: van die DVD-drive: samsung werd getest als stiller, en voor zover ik kan lezen kan je met die sony alleen single layer DVD's branden, met de samsung dual layer. ik kijk ook niet alleen naar 'best geteste', maar wat het beste is in gebruik (stilste dus). Ook kan het mij niet schelen of me pc enkele millisecondes vertraagd word door me HDD. ik werk hier nu al 5 jaar op een retetrage pc, en ik ben dat traag zijn van de pc al gewend ^^)

Uit verschillende test komt dat de F3 de beste keuze is.

Een voeding zegt niet zomaar knal, dan doe je iets goed fout.

Elke DVD-RW kan tegenwoordig overweg met dual layer.

Laatst bewerkt:
en ik ben tegen modulaire voeding, want je sluit dan een kabeltje verkeerd aan en opeens zegt dat knal... (gebeurd bij maat van me!)
Je moet wel opletten he :P.

Maar kabels verkeerd aansluiten is er niet bij. Ze kunnen er maar op één manier in.

1: een i5 750 is even duur / iets goedkoper (misschien) dan die Phenom II x6, maar die x6 heeft wel betere benchmarks ...
voor de punten waar de i5 net wel beter voor is dan die x6, heb ik nou net geen behoefte aan ^^
2: Ik lees (bijna) nooit handleidingen, ik gebruik liever men ogen. Die zijn wel niet echt goed (ik draag sterke bril) maar ik vertrouw liever op wat ik zie, sinds ik eens een verkeerde handleiding heb gekregen een moederbord (nieuw) waardoor er een bios crash heeft voorgedaan (vraag me ook niet hoe ik het gedaan heb!)

Je kan benchmarks ook zo in elkaar zetten, dat de Phenom X6 van AMD er met kop en schouders er boven uit steekt. Dus zoals je zelf aangeeft, benchmarks zijn leuk .. Voor als het b.v. een regenachtige zondagmiddag is o.i.d. Maar het reflecteert niet het echte leven waarin een processor 'echte' taken voor zijn processor kiezen krijgt :)

Je kan benchmarks ook zo in elkaar zetten, dat de Phenom X6 van AMD er met kop en schouders er boven uit steekt. Dus zoals je zelf aangeeft, benchmarks zijn leuk .. Voor als het b.v. een regenachtige zondagmiddag is o.i.d. Maar het reflecteert niet het echte leven waarin een processor 'echte' taken voor zijn processor kiezen krijgt :)

En de i5 heeft simpelweg meer vermogen. Dus tenzij de TS hier echt heel erg gaat multitasken, kan hij beter een i5 kiezen dunkt mij.

Trouwens, TS, wat zijn precies je doelen dan?

Laatst bewerkt:
En de i5 heeft simpelweg meer vermogen. Dus tenzij de TS hier echt heel erg gaat multitasken, kan hij beter een i5 kiezen dunkt mij.

Trouwens, TS, wat zijn precies je doelen dan?

En waar basseer jij je bevindingen op ? ;)

hehe futurefroof zijn ^^

1. en ps: dit is niet om binnenkort eens echt samen te stellen, maar om eens iets samen te stellen, wat in mijn ogen het beste is in een bepaald budget (in dit geval 1000 euro.

2. en Hoezo groene HDD??? de HDD die ik koos (de F2 kweeniewelk nr) is eentje die op 7200rpm draait hoor ... (staat zo op samsung site)

1. bedoel je hier nu mee te zeggen dat iedereen hier zijn tijd verkl**t, omdat je helemaal niets wilt kopen? of begrijp ik dit verkeerd?

2. Die hd draait wel op 5400rpm!!! (zie tweakers en hardware.info en nog wel meer sites!!!)

Benchmarks reflecteren de 'real world' niet echt, en hardwareinfo is zo wie zo al pro intel ;)

Benchmarks geven wel redelijk goed aan wat een processor kan en waar hij geschikt voor is. En hoe kom jij eraan dat Hardware.info pro intel is?

PS. Je moet 'sowieso' schrijven en niet ' zo wie zo' :p

Benchmarks geven wel redelijk goed aan wat een processor kan en waar hij geschikt voor is. En hoe kom jij eraan dat Hardware.info pro intel is?

PS. Je moet 'sowieso' schrijven en niet ' zo wie zo' :p

Een race auto zal op een roller bank best ver boven de 350 km/u uit komen .. Echter als dezelfde raceauto op het circuit bezig is, zal hij die snelheid mischien wel nooit halen .. You do the math ;)

Een race auto zal op een roller bank best ver boven de 350 km/u uit komen .. Echter als dezelfde raceauto op het circuit bezig is, zal hij die snelheid mischien wel nooit halen .. You do the math ;)

Maar het geeft wel een redelijk goede indicatie, doe jij de wiskunde maar :D

Niemand verplicht jou om jou tijd hier te verkl*ten

Misschien had je het van te voren wel iets beter aan kunnen geven, want nu doen de meeste mensen hier wel moeite terwijl jij 'gewoon' wat wil weten. Kun je beter naar Tweakers.net naar de Best Buy Guide gaan kijken iedere maand :(

Misschien had je het van te voren wel iets beter aan kunnen geven, want nu doen de meeste mensen hier wel moeite terwijl jij 'gewoon' wat wil weten. Kun je beter naar Tweakers.net naar de Best Buy Guide gaan kijken iedere maand :(

ik had ook gezegd dat dit is om mijn kennis van de verkrijgbare dingen enzo te verbeteren, niet om te kopen ...

ik zal nu eens iets opnieuw samenstellen, volgens jullie aanbevelingen, en eens kijken of dit nog onder mijn "budget" blijft.

systeempje met 1X5850
systeempje met 2X 5750
Ik heb ander moederbord genomen, waarop ik met crossfire toch in 2x op x16 snelheid kan laten draaien.
Ik heb de DVD-writer genomen (Sony) die jullie aanraden
Modulaire voeding
toch nog een AMD PhenomII X6
ook ander RAM

eventjes andere versie wel met zo'n Intel i5 750: Link

iemand reacties hierop?

* Ik dacht dat dit forum is om mensen te helpen bij de aanschaf van een nieuw systeem, en de wensen zo goed mogelijk te vervullen. Het is naar mijn mening niet de bedoeling om de kennis van andere te gebruiken om je eigen kennis bij te spijkeren.

Het is natuurlijk altijd mogelijk dingen waar je vragen over hebt hier te plaatsen.
Maar om kennis bij te spijkeren: Bezoek regelmatig hardware.info en tweakers en lees andere topics op helpmij en lees artikelen op internet.
Probeer in andere topics mensen te helpen of lees mee hoe anderen advies geven.

Dan hebben andere mensen later weer wat aan jou en zul je er zelf meer van leren dan dat alles hier voor je wordt ingevuld.

* 4GB is voorlopig nog wel genoeg. 8GB wordt door een gamer niet gebruikt, maar alleen door somige hd video-edditors...
* Ik weet niet hoe het met de amd koelers zit, maar naar mijn mening mag er bij een intel-processor wel een losse koeler.
bv een scythe mugen 2 voor stilte en overklokken. ik zelf vind een CM hyper TX3 goed genoeg als je niet overklokken, en ik vind hem stil genoeg.

* Ik dacht dat dit forum is om mensen te helpen bij de aanschaf van een nieuw systeem, en de wensen zo goed mogelijk te vervullen. Het is naar mijn mening niet de bedoeling om de kennis van andere te gebruiken om je eigen kennis bij te spijkeren.

Tijdje geleden had iemand hierover iets gevraagd in het software topic, of er een progje bestond/bestaat om virtueel een pc in elkaar te zetten.

een zeer actieve HelpMij member antwoordde daarop dat er geen zo'n programma bestond, maar dat hij wel eens iets mocht samenstellen en hier op het forum mocht plaatsen, waarop hij/wij onze mening erover konden plaatsen. een 7-tal anderen stemden hiermee in.

zal je dus nog blijven problemen maken hierover? Dit is trouwens ook het forum waarbij dit topic het meeste hoort ...
Als de moderators hiermee niet akkoord zijn, mogen ze dit topic nog altijd verplaatsen naar Hardware Overig, maar aangezien dit topic hier al een week (ongeveer) staat, denk ik niet dat er een moderator is die hierover problemen maakt?

Laatst bewerkt:
Tijdje geleden had iemand hierover iets gevraagd in het software topic, of er een progje bestond/bestaat om virtueel een pc in elkaar te zetten.

een zeer actieve HelpMij member antwoordde daarop dat er geen zo'n programma bestond, maar dat hij wel eens iets mocht samenstellen en hier op het forum mocht plaatsen, waarop hij/wij onze mening erover konden plaatsen. een 7-tal anderen stemden hiermee in.

zal je dus nog blijven problemen maken hierover? Dit is trouwens ook het forum waarbij dit topic het meeste hoort ...
Als de moderators hiermee niet akkoord zijn, mogen ze dit topic nog altijd verplaatsen naar Hardware Overig, maar aangezien dit topic hier al een week (ongeveer) staat, denk ik niet dat er een moderator is die hierover problemen maakt?

Nee, het mag wel, en natuurlijk mag je hier ook je eigen kennis bijspijkeren. Maar je kunt in dit geval gewoon beter even Tweakers.net en Hardware.info in de gaten houden, die vrijwel maandelijks een beste-aanschaf artikel plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan