HI8 naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt met 15-20GB een heel eind komen, mits je compressie bij het capturen gebruikt.

Ik gebruik echter geen compressie tijdens het capturen en dan schiet het met de schijfruimte aardig op. Compressie (MPG/DIVX) voeg ik later pas toe. Hierdoor voorkom je vaak verschuiving van spraak/beeld.

Een GB/minuut verhouding is moeilijk te geven. Dit hangt van heel veel factoren af. Ik verbruik ongeveer 500MB/ minuut.
 
Bedankt in ieder geval en je hoort wel weer van me als ik ermee bezig bent,hoe ik het vindt.
 
Nou ik heb de kaart en ik vindt het er redelijk goed uitzien,beter dan met die andere die ik had.
Ik heb nu net een hi8 bandje met windvr naar mijn harde schijf gezet.Ik ben nog een tijd met virtual dub aan het stoeien geweest,maar daar snap ik niet zoveel van.
 
Ik heb gesproken over een video-s kabel. Ik ben er nu pas achter dat ik ook firewire op mijn notebook heb. Is het overzetten dan ineens een stuk simpeler ??
 
Firewire is ook heel makkelijk als de camera dat ondersteunt. Via een goed programma kun je via firewire alles via de software regelen. Het overzetten gebeurd dan volledig digitaal waardoor je dus geen verlies hebt.
 
Nou ik moet zeggen het werkt perfect met deze kaart,bedankt dat je mij erop attendeerde:)
Ik heb zelfs een oude videoband van 12.5 jaar geleden gedaan en het is gewoon prachtig.:thumb: Ik gebruikte windvr3 ervoor en alles gewoon in 1 keer goed
 
Nou ik ben eruit. Ik heb een nieuwe camera gekocht (sony 109) en kan in het docking station van deze camera mijn HI 8 camera koppelen en zo via de firewire de films binnenhalen en bewerken op mijn pc. Werkt als een fluitje....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan