hidden input

Status
Niet open voor verdere reacties.

tchiloh

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
ik wil nog een hidden input te maken met de waarde erin van een andere hidden input. maar dat lukt niet. wat kan ik doen:

<input type="hidden" name="test" value="123">

<input type="hidden" name="test1" value="test">

Uh, wat dacht je van:

HTML:

<input type="hidden" name="test1" value="123">

?

Tenzij je wilt dat ze dynamisch gelijk blijven, dan moet je bij de javascript sectie zijn (en jezelf afvragen waarom je dat eigenlijk wilt, want 2 velden met dezelfde waarde is niet echt nuttig..)

als je bij de vervolg pagina waarna je op submit hebt gedrukt de variabele gewoon 2x ophaalt kan het ook:

$variabele1 = $_GET['test'];
$variabele2 = $_GET['test'];
of
$variabele1 = $_POST['test'];
$variabele2 = $_POST['test'];

Uh, wat dacht je van:

HTML:

<input type="hidden" name="test1" value="123">

?

Tenzij je wilt dat ze dynamisch gelijk blijven, dan moet je bij de javascript sectie zijn (en jezelf afvragen waarom je dat eigenlijk wilt, want 2 velden met dezelfde waarde is niet echt nuttig..)

de probleem is de eerste input zit in een javascript sectie. en als ik een argument verstuur dan krijgt hij die waarde niet mee. en als de input niet in een javascript sectie zit dan lukt het wel. dus wou ik het met 2 inputs proberen. dus dat de 2e input waarde krijgt van de 1e input die in een javascript sectie zit. zie mij code:

PHP:
<script type="text/javascript">
var waarde = 1800 + vink;
document.write('<input type="hidden" name="aantal" value="' + waarde + '">');
</script>
 <input type="hidden" name="groote" value="aantal">
<input type="hidden" name="ARGUMENTS" value="groote">

kun je die document.write regel niet 2x doen dan? (wel met verschillende name tag)

aangezien de "ARGUMENTS" niet kan lezen uit document.write wil ik eerst een hidden die uit de document.write leest en dat weer doorgeeft aan de "ARGUMENTS".

en wat als je dit doet:

<input type="hidden" name="grootte" value="<script type='text/javascript'>document.write(waarde);</script>">

Om een bestaand iets aan te passen moet je NOOIT document.write gebruiken, deze werkt bovendien enkel als het document nog niet 'af' is (volledig ingeladen).

De snelle manier zou zijn om gebruik te maken van getElementById, de nieuwste om DOM-manipulatie te gebruiken.

Iets als onderstaande maakt kans:
HTML:
document.getElementById('grootte').value = waarde;
</script>
Alleen: je zegt dat je 'argument verstuur' en 'dan krijgt hij die waarde niet mee'. Je beseft dat het versturen van een form voor een refresh zorgt? En dat javascript zonder cookies geen waarden buiten de actieve pagina kan onthouden ?

Laatst bewerkt:
en wat als je dit doet:

<input type="hidden" name="grootte" value="<script type='text/javascript'>document.write(waarde);</script>">

dan is dit de waarde wat hij mee geeft: <script type='text/javascript'>document.write(waarde);</script>

dus hij stuurt hem letterlijk

Om een bestaand iets aan te passen moet je NOOIT document.write gebruiken, deze werkt bovendien enkel als het document nog niet 'af' is (volledig ingeladen).

De snelle manier zou zijn om gebruik te maken van getElementById, de nieuwste om DOM-manipulatie te gebruiken.

Iets als onderstaande maakt kans:
HTML:
</script>
Alleen: je zegt dat je 'argument verstuur' en 'dan krijgt hij die waarde niet mee'. Je beseft dat het versturen van een form voor een refresh zorgt? En dat javascript zonder cookies geen waarden buiten de actieve pagina kan onthouden ?

dit is een stap in de goede richting. alleen zit ik nog met de variable. 1800 + vink (vink is name van radio button) werkt niet. hoe zorg ik er voor dat de variable de waarde neemt van vink?
ik heb dit geprobeert:
1800 + vink
"1800" + String(vink)
"1800" + vink.toString()
1800 + parseInt(vink)
"1800" + parseInt(vink)

Laatst bewerkt:
In dat geval zou ik je radiobutton met name vink ook als id vink geven, en dan zou je de waarde (als string) kunnen opvragen met getElementById.
Om daar dan mee te kunnen rekenen heb je een getalwaarde en dus parseInt/parseFloat nodig, zoals je zelf al aangaf.

Een uitgeschreven versie:
HTML:
var waardeString = document.getElementById('vink').value;
var waarde = 1800 + parseInt(waardeString);
</script>

In dat geval zou ik je radiobutton met name vink ook als id vink geven, en dan zou je de waarde (als string) kunnen opvragen met getElementById.
Om daar dan mee te kunnen rekenen heb je een getalwaarde en dus parseInt/parseFloat nodig, zoals je zelf al aangaf.

Een uitgeschreven versie:
HTML:
var waardeString = document.getElementById('vink').value;
var waarde = 1800 + parseInt(waardeString);
</script>

hij haalt nu de waarde van de radio button op. maar niet van degene die aangevinkt is. hij pakt de eerste. zie mijn broncode. de radio button heet :ArtCode
http://plaatscode.be/136108/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan