Hidden partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Berichten
282
Hallo allemaal,

Ik heb een harddisk waarop Win XP Prof staat geinstalleerd (op C)
daarnaast een D-partitie voor m'n Data, en dan nog een "hidden partitie" met daarop "restore software".
Nu wil ik m'n harddisk COMPLEET formatteren zodat dus de partities leeg zijn, en dat lukt me allemaal wel, maar hoe krijg ik in vredesnaam de "hidden partitie" zichtbaar zodat ik die ook kan verwijderen en op die manier weer over de totale grootte van m'n harddisk kan beschikken ??
Wie kan me helpen ??

groeten
Jac
 
Met een aloude bootdiskette met daarop het programmaatje FDISK kun je alle bestaande partities, waaronder non-dos partities, verwijderen. Een aantal fabrikanten hebben programma's die je gratis kunt downloaden en waarmee je de schijf volledig leeg kunt maken (wegschrijven van nullen).
 
Met TestDisk of Gparted, die zijn gratis, waarvan de eerste alleen de partite kan verwijderen, en erg spartaans is, en de tweede alleen werkt als je er een cd van maakt, en ervan opstart, wel met een mooie gui, of met Partition Magic of Acronis Disk Director, alleen die zijn niet gratis.
 
Beste Tiborv en Lange Pier,
Alvast bedankt voor jullie tips,

ik zal het gaan proberen, echter met FDISK heb ik alle partities al verwijdert en dit waren er maar 2, en volgens mij moeten het er inclusief de "hidden" 3 zijn.

Lange Pier,
Ik ben wel in het bezit van Acronis true image, maar die laat hem ook niet zien....
Ik zal de andere opties eens ga proberen, jullie horen er nog van,

groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan