High disk usage

Status
Niet open voor verdere reacties.

ravin1993

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2016
Berichten
7
goedmiddag,

ik heb de laatste tijd een probleem met men laptop, het gaat steeds langzamer en langzamer.
Als ik bij men task manager kijk, dan zie ik staan 99 of 100% disk usage, terwijl ik bijna niks open heb.
Ik heb een 64bit asus laptop met windows 10 en 4 gb ram.

kan iemand mij helpen hiermee
 
Download ListParts(x32) of ListParts(x64) naar je bureaublad.
Hier staat een beschrijving hoe je kunt kijken of je een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Dubbelklik ListParts om het programma te starten → klik op Scan.
In dezelfde map als waarin je ListParts uitvoert, zal een log Result.txt verschijnen.
Post dit log in je volgende reactie.
 
Dat valt m.i. uitermate mee:
Code:
1 Drive c: () (Fixed) (Total:171.58 GB) (Free:86.19 GB) NTFS
3 Drive e: (NieuwVolume) (Fixed) (Total:292.97 GB) (Free:41.94 GB) NTFS
 
Het probleem gaat dan ook niet over de ruimte die op de schijven in beslag wordt genomen maar over lees- en schrijfactiviteiten. Er is kennelijk een programma dat veel Disk I/O doet op zo'n moment. Als dat weer gebeurt, kijk dan in Taakbeheer welk proces dat doet.

NB:
"men" is de aanwijzing voor een groep personen.
Persoonlijk bezit wordt aangegeven met "mijn" of "m'n".
 
Gebruik je soms iCloud drive of OneDrive? Die willen nog wel eens (ik heb hetzelfde euvel op een laptop) langdurig syncen bij het starten. Vooral iCloud drive is bizar lang bezig. Ik heb 'm in ieder geval weer van de laptop afgehaald, want het werd onwerkbaar.
 
Op dit moment gebruikt chrome heel veel geheugen. En ik heb Onedrive op mijn laptop staan, maar ik gebruik het nooit. Heb het net op dissabled gezet.
 
Dat alles heb ik al gedaan, maar bleek dat er iets mis was met mijn harde schijf maar geen virussen of malware. Ik heb er nu een SSD erin gezet en ik heb dat probleem niet meer.
Toch bedankt voor al jullie reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan