High-end Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijn03823

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Ik ben voor mijn opleiding komend schooljaar opzoek naar een laptop. Hij moet grafisch heel wat kunnen (3d-design, renderen etc.). Nu is mijn oog gevallen op het merk XXODD. Een dealer zit bij mij in de buurt, wat handig is, en de specs zien er bijzonder goed uit. Ik ben opzoek naar een 17" laptop. Mijn oog is gevallen op de XNi570tu, maar aangezien je deze zelf kunt configureren heb ik een vraag aan jullie, onder het motto "je computer is zo snel als het traagste onderdeel". Welk onderdeel is het traagst? En wat vinden jullie van deze laptop?

http://www.xxodd.nl/index.php?p=bestel&ID=443

Ik wil zowiezo 4gb RAM en waarschijnlijk ook een HD met 7200 RPM

Laatst bewerkt:
Solid State Disk (SSD) is sneller dan 7200. Dus dan win je nog meer snelheid.

Het hoeft namelijk niet op toeren te komen. Data schrijfen gebeurt op een andere manier, enzovoort enzovoort. Verder nog niet echt in verdiept.

Oke, ik kom nu op dit:

XXODD XNi570tu 17”
€1.588,00

Intel Core 2 Duo P8700 (2,53GHz, 1066Mhz, 3Mb) PO

nVidia GeForce GTX260m

4GB DDR3 1066MHz geheugen (2x 2GB)

320GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)

DVD-CD +/- brander

Intel 5100AGN 300Mbps WLAN (2 antennes)

Geen operating systeem

Het is een aardig prijzig systeem, mijn vraag is dan ook, als er een onderdeel minder kan, welke en wat moet het worden?

Laatst bewerkt:
zó duur en maar een dual core?
over 2 jaar kan je daar niets meer mee.
ga dan voor een quadcore.

Hoe groot is de prestatie wist als ik ga van Core2Duo 2.53 GHz 3mb Cache naar een Quad Core 2.00GHz. Ik kan begrijpen als je dit niet precies kan uitleggen, maar een antwoord als, veel of bijna niks is voldoende.

En ook, wat voor voordeel haal ik uit het volgende: Wifi 450 Mbps Vs 300Mbps; wanneer is dit verschil merkbaar?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan