Hij doet NIKS meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ilsert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Berichten
4
Hallo iedereen,

Ik heb al een tijdje problemen met me computer en het wordt alsmaar erger. Zelfs zo erg dat me computer niet meer opstart.
Het begon eerst met een aantal keer vastlopen. Vervolgens kon ik er niks mee en moest ik hem op de aan/uit knop moest uitzetten en weer moest opstarten.
Uiteraard is dit slecht voor de pc, maar ik kon niet anders. Waarschijnlijk heeft hij nu littekens op/aan de hardware (ben geen expert met computers helaas)

Ik kreeg vaak een scherm van:
De computer is foutief afgesloten.
En dan moest ik kiezen uit veilige modus etc. En laatste instellingen en windows normaal starten.
Maar dat is altijd zo, dat weet ik.

Na een tijd als ik dit deed kreeg ik dat logo van windows met die laadbalk,en vlak daarna gaat het scherm op zwart en wacht je tot je de muis ziet zodat je je beginscherm laadt.
Maar altijd bleef hij daar hangen. Vlak voor je dat muispijltje te zien kreeg.
Wederom ging dat eerst wel over met opnieuw opstarten (helaas via aan/uit knop) maar later moest ik dat steeds vaker doen. Er was geen andere keus.

Nu was het zover dat ik mijn computer niet meer durfde uit te zetten. Ik defragmenteer hem ook regelmatig en schijfopruiming. Ik doe er geen rare dingen mee en download alleen muziek.
Nu hielp het eerst wel eens door hem gewoon via start uit te schakelen, maar toen dat ook niet meer werkten liet ik hem 24/7 aan staan.

Vanavond liet ik hem opnieuw opstarten omdat ik wat opnieuw had geinstalleerd en nu leek hij echt 'dood'...
Met opstarten kwam hij tot aan het laden van dat muispijltje en gaf hij een melding van:

lsass.exe kon niet juist initialiseren. Iets van een toepassingsfout.
Ik kan NIKS.
Veilige modus etc helpt niet want hij start niet op. Volledig herstel wil ik nog even mee wachten om te proberen aangezien ik dan al mijn bestanden kwijt raak....

Ik heb nu systeemherstel gedaan, maar nu doet hij helemaal niks meer. Zwart scherm en hij start weer opnieuw op tot hij weer zwart scherm geeft.
Gedeeltelijk herstel doet ie ook niet, want dan start ie zomaar opnieuw op. Tot een zwart scherm uiteraard..

Help :eek:
 
als je al zo veel problemen heb met je pc zou ik toch eens overwegen om windows,
opnieuw te instaleren met de laaste drivers voor de hardwaren.
 
Ja, dat is nou het voordeel van regelmatig Backups maken. Maar je, dat is nu te laat maar misschien een les voor de volgende keer. Of je maakt in het vervolg een partitie an waar je al je bestanden op zet.
 
Laatst bewerkt:
Dat is echt zwaar balen dan, dat ik me bestanden niet meer kan redden nu :shocked:
 
Het is helemaal niet zeker dat je je bestanden kwijt bent. Wanneer het om een fout van windows gaat en niet een kapotte harde schijf, kun je proberen om de schijf in een andere pc aan te sluiten als 2de harde schijf. Let er wel op dat je, wanneer hij aan dezelfde kabel hangt als de 1ste schijf, deze op slave moet staan. Je kunt nu waarschijnlijk wel bij je data komen om die als nog te back-uppen.

Groetjes,
Neleke
 
Heb je een tweede PC in huis? Dan kun je de harde schijf met de slechte windows als zogenaamde slave toevoegen aan de andere PC. Je start met de goede windows op en kunt vanaf daar toegang krijgen tot de harde schijf. Zet de echt belangrijke bestanden van de ene schijf over op de andere schijf. Haal hem er weer uit (de foutieve schijf) en doe hem in de oorspronkelijke PC. Nu kun je windows opnieuw installeren en als hij werkt, de bestanden weer terugzetten op die PC.

Het is even knutselen maar je hebt je gegevens dan nog wel.
 
Draai CHKDSK eens in de herstelconsole middels de XP cd,met de syntax /f of /r

Uitleg CHKDSK.
http://www.microsoft.com/technet/pr...ab9-a5e7-4de9-907a-0f172b5a6a4e.mspx?mfr=true

Uitleg herstelconsole.
http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Niet iedereen heeft tegenwoordig een originele XP cd bij de PC geleverd gekregen,haal in dit geval de volgende iso op.Je weet hoe een iso te branden?Als image of beeldbestand,dus niet slepen.
http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Mocht dit niet helpen,dan bootcfg /rebuild vanuit de herstelconsole.

Uitleg bootcfg bij punt 8.

http://support.microsoft.com/kb/330184/nl

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan