hij opent alles in opdrachtprompt, hoe krijg ik dit weer normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denise94

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2010
Hallo Allemaal,

Ik heb iets vreselijks stoms gedaan en ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.
Ik zal het even uitleggen:

Misschien kennen jullie wel het oude ms-dos spelletje 'dangerous dave'. Dit probeerde ik te doen op mijn windows7 laptop. Dat lukte helaas niet. Daaorm heb ik gedrukt op openen->standaardprogramma selecteren->bladeren. ik heb het programma C:\windows\system32\cmd.exe, oftewel de opdrachtprompt. Jammer genoeg deed het spelletje het niet, en nu is ook nog m'n hele laptop eraan. Hij probeert nu namelijk ALLE programma's vanuit de opdrachtprompt te openen, wat niet de bedoeling is!!! Hij start namelijk alleen de opdrachtprompt op en niet de programma's! Alle snelkoppelingen zien er nu ook uit als het tekentje van de opdrachtprompt. Weet IEMAND misschien hoe ik dit in godsnaam terug kan veranderen, ik zit met mn handen in het haar, want ik heb geen idee hoe ik dit moet terugzetten!!!

Ik hoop zo dat iemand mij kan zeggen wat ik moet doen, ik zou je echt heeeeeeeeeeel erg dankbaar zijn!

Alvast bedankt!!!

Groetjes Denise

systeemherstel lost dit lastige probleem w.s. op de makkelijkste manier op.
Type systeemherstel in het zoekvak van het startmenu en volg de aanwijzingen.
Kies een herstelpunt voordat het probleem optrad.
mvg Leo

Als ik op systeemherstel klik, opent ook de opdrachtprompt...

Ik ben uiteindelijk wel in het configuratiescherm gekomen en daarin gezocht op systeemherstel. Ik zit in de map configuratiescherm->Alle configuratiescherm-onderdelen->herstel. Als ik druk op systeemherstel starten krijg ik de volgende melding in beeld:
Systeemherstel kan niet worden gestart.

Systeemherstel lukt dus niet...

Laatst bewerkt:
Kijk ff hier probeer of je kunt rechtsklikken op een programma,weer "openen met" kiezen en kijk of je de optie " dit type bestand altijd met dit programma openenen" o.i.d. kunt uitvinken.Of dit werkt weet ik ook ff niet,zoek nog wel ff verder voor je.
Nog een link

deze lijkt mij dé oplossing
Heb inmiddels naar mijn eigen registersleutel gekeken (openas command) in Hkey_Classes_Rooth
Daar staan de standaarwaarden in waarmee 't definitief zou moeten werken,maar of je 't aandurft? Ik weet niet of je enige ervaring hebt met het register.

Laatst bewerkt:
@Denise94, misschien mis ik wat, maar m.i. is de snelste en simpelste herstelmethode gewoon de Win7 DVD in de drive leggen, ermee opstarten en kiezen voor reparatie van Windows. Een minuut of 5 later is je laptop weer de oude.

Hoi,

Ik wil jullie nog bedanken voor de reacties. Ik durfde dat met dat register ofzo niet aan, dus ik heb hem maar weggebracht naar een computerbedrijf. Daar zeiden ze dat het een hele uitdaging was geweest om hem te maken, het was een hele klus. Ik was er zelf dus waarschijnlijk nooit uitgekomen!
Maar toch nog bedankt ;)

Groetjes Denise

Het is dat je een en ander niet aandurfde maar we waren er wel uitgekomen denk ik,viel de prijs van die "hele klus" nogal mee of tegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan