Hij pakt zijn policy niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

blukkie

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2002
Berichten
60
Wij zijn hier een workshop aan het inrichten.

Ik heb een aparte OU aangemaakt. Daar heb ik een group policy opgezet. Alleen pakt hij deze niet wanneer je inlogt.

Ik heb er bijvoorbeeld ingezet dat hij My Network Places niet mag laten zien op het bureaublad evenals een zijn icoontje van internet e.d.

De stations zijn windows '98 stations. Als ik inlog dan zie ik gewoon nog alles staan HOE KAN DIT!!!!!!!!

grtz Blukkie
 
- Waar zijn jullie een workshop aan het inrichten ?
- "zijn" policy ?
- OU ?
- Welk besturingssysteem ?
- En waar wil je dit opzetten ?
 
Waar wie hoe

Wij zijn binnen het bedrijf een workshop aan het inrichten.

Met een OU bedoel ik een Organizational Unit, deze heb ik aangemaakt in de Active Directory Users and Computers. Daar heb ik de users ingezet die de workshop gaan volgen.

We hebben een Windows 2000 server. Op de werkstations staat of Windows 2000 of Windows 9x.

Op de PC's die in de workshop staan, staat Windows '98
geïnstalleerd.

Ik wil dus hebben dat als bijv. workshop1 inlogd dat hij geen icoontje van Internet Explorer ziet en geen My Network Places e.d.


Please help!!!!!!!!!!
 
Raar, ben je zeker dat de gebruikers die je test onder de OU zitten, waar je de policy hebt gemaakt?

Het enigste wat niet zal pakken zijn settings i.v.m. paswoorden. Die worden op domain niveau geplaatst. Dus zullen deze settings op iedereen van toepassing zijn. Met de andere soort settings heb ik geen probleem. Zo als jij bv. zegt dat de afdeling Produktie geen command line openen, of my network places, ...
 
opgelost

Het is opgelost.

Toen ik een W2K machine neerzette pakte hij deze meteen. W'9x pakt blijkbaar geen policys
 
Jammer dat ik dit topic niet eerder opgemerkt heb.

Maar idd 98 pc's krijgen geen policy's en w2k machines wel. Op mijn werk zitten we met hetzelfde en gaan spoedig alles upgraden naar w2k
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan