Hij slaat sessions ineens niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjen370

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Beste,

Ik had een goed inlog systeem dat ook prima werkte, maar opeens nokte die ermee. Ik kan zelf de oplossing niet vinden, kan iemand mij helpen..?

De fout:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /storage/mijndomein/users/....../public/sites/www.arjennieuwenhuis.nl/web/home/login/index.php:2) in /storage/mijndomein/users/....../public/sites/www.arjennieuwenhuis.nl/web/home/login/classes/sessionmanager.class.php on line 80

En dit is line 80 in de code:
setcookie('sid', $session_id, time() + (864000 * 365));

Maar wat ik raar vindt, als ik inlog dan zegt het script: je bent succesvol ingelogd, en vervolgens wordt ik doorgelinkt en ben ik weer automatisch uitgelogd. Dit komt dus door sessions, maar hoe kan ik dit oplossen?

Je geeft waarschijnlijk al output voordat je de cookie probeert te setten. Dit is wel één van de meest klassieke errors.

Je kunt het verhelpen door je cookie helemaal bovenaan de pagina te setten, voordat er ook maar enige output is geweest.

Ook kun je eens googleen op 'headers already sent' of hier op het forum op dezelfde termen zoeken. Denk dat er hier inmiddels een stuk of 641 topics zijn die hierover gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan