hij verstuut het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefie1

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Hallo,
De forumlier werkt niet hij verstuurt het niet naar mijn e-mail adres?
de site: http://12345website.myv.nl/aanmelden

coden:
HTML:
<form action="mailto:vragenwebsite@live.nl" method="post">
    Gebruikersnaam: <input maxlength="30" name="naam" />.myv.nl
<br />Wachtwoord: &nbsp;<input maxlength="30" name="naam" />&nbsp;
<br />Tietel van je site: <input maxlength="30" name="naam" />
<br />E-mail: <input maxlength="30" autocomplete="OFF" name="naam" />&nbsp;
<br /><input type="submit" value="Verzenden" />
</form>

Alvast bedankt.

Dat ligt aan je mailprogramma. Als je method="jeemailadres" gebruikt, zal de browser een instance van Outlook (of wat je standaard email client ook is) proberen te openen om van daaruit de mail te verzenden.

Je kunt het beste een server-side taal overwegen om je mails te versturen. Als je PHP gebruikt kan dit mooi met de SwiftMailer class

Overigens kun je niet al je form-fields dezelfde naam geven. Dan kan er maar 1 waarde verstuurd worden.

Dat ligt aan je mailprogramma. Als je method="jeemailadres" gebruikt, zal de browser een instance van Outlook (of wat je standaard email client ook is) proberen te openen om van daaruit de mail te verzenden.

Je kunt het beste een server-side taal overwegen om je mails te versturen. Als je PHP gebruikt kan dit mooi met de SwiftMailer class

Overigens kun je niet al je form-fields dezelfde naam geven. Dan kan er maar 1 waarde verstuurd worden.
Oke, Bedankt voor je berichtje:thumb:
Alleen werkt php niet:(

Als je geen PHP ondersteuning hebt, kun je ook gebruik maken van een mailform van Terradon

Dat is een standaard mailform, dat je wel aan je eigen wensen kunt aanpassen om de mail in je mailbox te krijgen met een script dat op hun server draait.

En als je dit gebruikt:
<form action="mailto:vragenwebsite@live.nl" method="post" enctype="text/plain">

:cool:

En als je dit gebruikt:
<form action="mailto:vragenwebsite@live.nl" method="post" enctype="text/plain">

:cool:

Dan komt er dacht ik nog steeds een programma als outlook aan te pas, toch?
Ik heb het op deze manier i.i.g. niet werkend gekregen zonder tussenkomst van Outlook (en soortgelijke programmas). Uiteindelijk ben ik ook gebruik gaan maken van terradon. Het nadeel daarvan is dat je maar 4 velden kan gebruiken: naam, onderwerp, e-mail en bericht.

Ik zou gewoon een andere gratis host nemen, er zijn er genoeg die wel php-ondersteuning bieden, zoals 110mb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan