Hijacked ? - spyware ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stone52

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
Hallo forummers,

Deze week lijk ik eindelijk zelf aan de beurt. Mijn virusscanner (Norton Antivirus 2004) detecteerde in C:\Windows\System32 bij bijna iedere scan opnieuw (meestal) twee DLL's (IECK32.DLL, NETXO32.DLL, MFCLH32.DLL, D3VN32.EXE, IPMB32.DLL, CRZN32.DLL, FEFLE.DLL. . . . . . . . enz. ) die als spyware / virus wordt gezien ("Norton heeft 0 geinfecteerde bestanden en 2 mogelijk geinfecteerde bestande gevonden").

Dit alles is op zich niet zo byzonder, echter sinds ik dit de eerste keer merkte heb ik voor de zekerheid mijn internetaansluiting losgekoppeld: Norton blijft de meldingen geven. In het begin gaf ook Adaware meldingen van spyware, maar na enkele keren uitvoeren van een scan met verwijdering geeft Adaware geen waarschuwingen meer.

Daarnaast wordt ook mijn IE startpagina steeds weer op "about:blank" gezet. Mijn PC is op sommige momenten duidelijk trager (aan de lopende processen kan ik niet zien wat er gebeurt).

Ook sinds kort krijg ik meldingen vanuit Windows (??) dat de Windows firewall dat er een progje gegevens (passwords, creditcardinfo enz.) probeert te stelen. Wat ik ook doe, mijn eigen firewall (ZoneAlarm) geeft slechts een enkele keer een melding dat een progje met een "merkwaardige naam" naar internet wil.

Een "prettige" bijkomstigheid is dat de expiratiedatum van Norton ca. 11 maanden verder in de toekomst is gezet (waardoor / welk progje daarvoor verantwoordelijk is weet ik niet).

Wat ik ook doe (Hitman Pro 2.1.5 - register aanpassen) niets geeft een afdoende resultaat. Opnieuw XP installeren daar moet ik nog even niet aan denken, zeker niet als deze "besmetting" weer terug zou komen.

Nu de brandende vraag: wie weet raad ? / hoe kan ik definitief afrekenen met dit ongerief ???

Hierbij sluit ik deze post en ga verder op de hiervoor aangegeven sectie.

Geplaatst door Stone52
Hierbij sluit ik deze post en ga verder op de hiervoor aangegeven sectie.

Hij is niet gesloten (dat kan je niet), nocht opgelost.

Wat bedoel je?

Moderator,

Wilt u zo vriendelijk zijn deze vraag te sluiten.
De vraag is (nog) niet opgelost. Op de hiervoor aangegeven plaats is de vraag uitgezet.

Bij voorbaat dank.

Sluiten is niet nodig. Er is immers niks verkeerds aan je topic.;)
Ik heb ook op ASO gezien dat je de Hijackthis log hebt geplaatst. Nu wachten tot een Expert daar tijd heeft om je log na te kijken.:)

Ik heb je topic wel de status "opgelost" gegeven. Dit kun je de volgende keer wel zelf doen, als een vraag van jou zelf opgelost is.
Zie rechts onder op de pagina van je topic.

Hallo Crash,

Ik had hem bewust niet op "opgelost" gezet.
Misschien "netter" om hier de verwijzing naar het vervolg op te nemen ?

Thanks anyway.

Geplaatst door Stone52
Ik had hem bewust niet op "opgelost" gezet.
.
Dit snap ik niet, je wil het topic laten sluiten, dus ik ging er vanuit dat je op ASO verder wou gaan.
(bij deze dus de status weer gewijzigd.)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan