HijackThis.de goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Berichten
1.636
Even een vraagje voor de experts, ik ben deze site tegengekomen waar je dus je HijackThis log kunt laten checken door een soort van scanner. Gaat vrij snel, maar is het wel effectief? Slaat het dingen over die 'nasty' zijn?

http://www.hijackthis.de/
 
Is je eigen risico !
Laat het aan de Helpmij over,vindt ik wel wat veiliger!
Dat is mijn mening!
 
Geplaatst door Raymond Bos
Mischien een vraagje voor de experts.

Hee precies hetzelfde :p

Geplaatst door Raymond Bos
Ik was je voor:p
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...threadid=191284

Leuk om even snel een logje te plaatsen maar vertrouw maar gewoon op onze experts!

Ja dat is denk ik ook wel beter. Net een virusscanner, die heeft ook nog weleens de neiging om dingen niet te zien ;)
EN je loopt het risico dat het verkeerde dingen als 'nasty' bestempelt.:p

Ohja, en je ziet ook niet zo'n advies als: In veilige modus die map en die bestanden verwijderen enzo.

Neee ik blijf wel bij de experts hier ;)
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Systemizer X100
EN je loopt het risico dat het verkeerde dingen als 'nasty' bestempelt.:p
Ik zou alleen de optie Improved analyzing nog niet gebruiken, want die zit duidelijk nog in de testfase en dan loop je inderdaad dat risico.
De bedoeling van dat Improved analyzing is dat er gecontroleerd wordt of bestanden zich wel op de juiste lokatie bevinden.
Maar ik krijg nu het volgende te zien:

C:\PROGRAM FILES\GRISOFT\AVG FREE\AVGCC.EXE

Safe. running process. (AVGCC.EXE)
Antivirensoftware

Possibly nasty! According to our database this process runs normally in c:\progra~1\grisoft\avgfre~1! Check if you know this process and arrange a viruscheck where required.

C:\PROGRAM FILES\GRISOFT\AVG FREE\AVGEMC.EXE

Safe. running process. (AVGEMC.EXE)
Antivirensoftware

Possibly nasty! According to our database this process runs normally in c:\progra~1\grisoft\avgfre~1! Check if you know this process and arrange a viruscheck where required.

C:\PROGRAM FILES\GRISOFT\AVG FREE\AVGAMSVR.EXE

Safe. running process. (AVGAMSVR.EXE)
Antivirensoftware

Possibly nasty! According to our database this process runs normally in c:\progra~1\grisoft\avgfre~1! Check if you know this process and arrange a viruscheck where required.

C:\PROGRAM FILES\RAMBOOSTER\RAMBOOSTER.EXE

Safe. running process. (RAMBOOSTER.EXE)
Rambooster

Possibly nasty! According to our database this process runs normally in c:\programmi\rambooster\! Check if you know this process and arrange a viruscheck where required.

C:\WINDOWS\NOTEPAD.EXE

Safe. running process. (NOTEPAD.EXE)
In Windows integriertes Schreibprogramm.

Possibly nasty! According to our database this process runs normally in c:\windows\system32\! Check if you know this process and arrange a viruscheck where required.


Die programma's draaien al sinds jaar en dag uit die mappen, maar nu blijken ze ineens op verdachte plaatsen te staan.:D

Bij Rambooster kan dat aan een typfout in de database liggen (c:\programmi\rambooster in plaats van c:\progra~1\rambooster) en Notepad draait onder XP - maar niet in Win 98 - inderdaad vanuit c:\Windows\System32.
Maar de opmerkingen bij AVG snap ik helemaal niet, want die programma-onderdelen draaien vanuit de goede map.
Hier moet duidelijk nog het een en ander aan verbeterd worden.

Ik zou dit programma alleen als hulpmiddel gebruiken als je heel goed weet wat je doet en hoe je de uitkomst van zo'n test moet interpreteren.
Bij twijfel je HJT-log gewoon door echte mensen laten controleren.:)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Niet gebruiken, zitten nog teveel fouten in. Zo wordt Msg Plus geidentificeerd als spyware, terwijl het programma zelf geen spyware bevat (Wel mee-installeert wanneer "sponsors" aangevinkt, dus het programma blijft dubieus/niet aan te raden).

Gewoon het logje laten checken op het forum :)
 
Geplaatst door H@NsiePanzzzer
Gewoon het logje laten checken op het forum :)
Blijkbaar zijn Buffy en jij dan nog steeds niet overspannen door de aanzwellende stroom HJT-logs. :D

Guus. :thumb:
 
Bijna. Maar daar komt verandering in, dat zul je deze week nog wel merken ;)
 
Re: J-P's comes to resque

Geplaatst door XP_PC
BUFFY?!

Buffy the VamSPYer Slayer moves in mysterieus ways...

(En moves nu in de richting van een veel te duur restaurant alwaar zij met collega's een vroegtijdig kerstdiner gaat verorberen.)
 
Hahaha ;) van HijackThis.de tot een veel te duur restaurant waar Buffy met collega's een vroegtijdig kerstdiner gaat verorberen :) :( nu heb ik honger:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan