HiJackThis. Hoe werkt het ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Juist.... En jij denkt dat ik dat ga lezen ?

Ik wil gewoon scannen op spywere etc. Als die wat vind verwijderen en meer niks.
Er is vast wel iemand op dit forum die mij dat in het kort kan uitleggen

Alvast bedankt

Ik wil gewoon scannen op spywere etc. Als die wat vind verwijderen en meer niks.

Alvast bedankt
Ehh,.... ja en wat je vraag v.w.b. de korte uitleg betreft; ik hoop het voor je.

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:

Alvast bedankt
Met zo een reactie zullen er weinig helpers zijn.

Met Hijackthis kun jij niet zelf spyware laten verwijderen, dan zul je toch hulp nodig hebben van iemand die de log kan uitlezen voor je. Echter als je al te beroerd bent de handleiding door te nemen, ben ik bang dat hulp ver te zoeken is.

Er staat in plaatje 1 dat het hosts bestand niet verwijderd of aangepast kan worden. Als ik je 2de plaatje zo bekijk staat er in de hosts-file niets verkeerds, dus je hoeft het hosts bestand NIET te verwijderen of aan te passen.

Stel dat je het hosts-bestand tóch had moeten verwijderen, dan had je moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Als Administrator uitvoeren". Dat is de eerste stap om te proberen én dat staat ook gewoon op de (fout-)melding zelf aangegeven (zie plaatje1).

Naast het handmatig nakijken (door jezelf of door experts op websites zoals www.nucia.eu of www.bluemedicine.be) kun je ook gebruik maken van online HijackThis analysers. Natuurlijk zijn de resultaten minder dan als het helemaal wordt nagekeken, maar het kan je vaak in ieder geval een hint geven óf je wel besmet bent met het een of ander.
Voorbeelden van dergelijke analysers-websites:
link1
link2

Verder worden HijackThis logs niet (meer) op het Helpmij forum nagekeken, en daarom dus de hints richting nucia en bluemedicine hierboven.

Waar je het vandaan haalt om je probleem over de muur te gooien, oftewel geen enkele moeite zélf te willen nemen voor het begrijpen of oplossen van je probleem, begrijp ik niet. Lijkt me (als tegenactie) uiterst interessant eens een probleem over jouw muur te gooien en te zien hoe jij daarop reageert.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Blij

Ik ben in ieder geval heel erg blij met jullie antwoorden (zeker van Tijs).
Dus bij deze een bedankje met veel liefde over de muur geworpen.

:thumb::love:;)

@jan007: Ik ben blij dat ik even gekeken heb of jij de starter van deze discussie was, want ik kwam er daarmee achter dat je (via Google of anderszins) op deze discussiedraad bent geattendeerd.
Blijkbaar heb je er je voordeel mee kunnen doen. :thumb:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Klopt helemaal.
Zelf via google kom steeds maar weer bij mijn oude vertrouwde helpmij site :)

Na zo'n Onbeschoft antwoord zou ik niet eens meer reageren..

je stelt een vraag.. helpers doen moeite voor je om een goede handleiding voor je te vinden
zodat jij daar wat van kunt leren en als je dat zou lezen dan wist je wat Dnties heeft gezegd misschien zelf toen ook wel, maar dat dank je af!..

ik zou Dnties maar heel erg dankbaar zijn als ik jou was!;)
hij helpt jou zo goed nog na zo'n antwoord..

[met nog het voordeel dat iemand anders hier ook info op kon doen]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan