HijackThis werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Beste Helpers,

Ik kan geen HijackThis programma meer draaien. Het programma wil openen (vierkant opent) en sluit zich direct weer. Er staat helemaal niets in dat vierkant.

Ik heb zojuist adaware gedraaid en alles verwijderd (216 foute dingen:o ). Opnieuw opgestart. Niets werkt.

Wat doe ik fout, of wat is er mis??

Ik ben ook al naar de site geweest om de nieuwe versie op te halen zonder resultaat. Ik heb versie 1.97
Helpmij......

Laatst bewerkt:
Hoi Tanja1968,

Heb je de zip wel eerst uitgepakt?

En welk AntiVirus programma gebruik je?

Groetjes,

Pieter

Adaware

Let je wel goed op bij adaware wat je allemaal verwijdert, soms zit adaware ook dingen als optioneel gevaar maar is geen gevaar.

Dus altijd opletten.

groetjes jjw

Re: Adaware

Geplaatst door jjw
Let je wel goed op bij adaware wat je allemaal verwijdert, soms zit adaware ook dingen als optioneel gevaar maar is geen gevaar.

Dus altijd opletten.

groetjes jjw

Voor zover mij bekend geeft het echter nooit iets aan dat gevaar oplevert als je het verwijderd. Zeker niet opzettelijk.
Dat je altijd moet opletten is natuurlijk waar. :)

Groetjes,

Pieter

Ik zeg....

Dat zeg ik ook, maar ik ben al een paar keer tegen gekomen dat bv DAP download accelerator er ook van wordt verwijderd met als enigste reden dat er in het progje een stukje reklame zit verwerkt.

Heel af en toe krijg ik dan ook een popup of ik nieuwschierig ben naar de vernieuwde versie.

Maar goed, DAP werd dus ook herkend als vijandig.

Vandaar....

Re: Ik zeg....

Geplaatst door jjw

Maar goed, DAP werd dus ook herkend als vijandig.

Dat is waarschijnlijk het "eens een boef, altijd spyware" principe. :)
Spybot S&D laat DAP met rust, maar PestPatrol en AdAware geven het nog steeds aan.

Maar het verwijderen van DAP zou geen problemen met je computer op moeten leveren, en dat bedoelde ik te zeggen.

Groetjes,

Pieter

Laatste keer

Het was gellof ik geen topic om te argumenteren maar dat dap zomaar weggehaalt kon worden wist ik ook wel, ik gebruik graag DAP, vindt het een heerlijk programma.....

Affijn... het ging om hijack....doet die het alweer???

groetjes jjw

Daar ben ik weer (sorry, moest avond werken)

Pieter, ik heb uiteraard de zip uitgepakt. Ik had al een versie op mijn pc staan, maar die deed het ook niet. Dus ik een nieuwe versie gedownload, zonder beter resultaat. Daarna adaware gedraaid, mocht ook niet baten.

Ik heb Norton Antivirus 2003 NL. Maar die heb ik altijd al en het heeft altijd gewerkt. Het enige wat ik kan bedenken wat ik anders heb, is een ander popup programma, maar zelfs als ik die uitschakel doet hij het niet.

Snap er niets van...:confused:

Geplaatst door Tanja1968
Ik heb Norton Antivirus 2003 NL. Maar die heb ik altijd al en het heeft altijd gewerkt. Het enige wat ik kan bedenken wat ik anders heb, is een ander popup programma, maar zelfs als ik die uitschakel doet hij het niet.

NAV zou ook geen prbleem mogen geven. McAfee en DrWeb soms wel, dus dat was het ook niet.
Doen andere .exe bestanden het wel?

Groetjes,

Pieter

Alles draait zoals het normaal doet. Ik kan alles openen, afspelen enz. Alleen hijackThis niet...

Virusscanner is helemaal up to date. Bij adshields ben ik "helemaal groen" stealth.

Laatst bewerkt:
Vreemd hoor...

Probeer dit eens:

Ga naar http://www.diamondcs.com.au/index.php?page=asviewer en download Autostart Viewer.
Start het programma, klik dan op Main, en vink "Show Services", "Show Drivers", and "Show Active Setup Components" aan.
Kies vervolgens Main > Save, zodat het log geëxporteerd wordt naar een tekstbestand.

Laat ons de inhoud van dat tekstbestand eens zien.

Hoi Ton, ik hoop dat het gelukt is. Ik vond het eerst niet zo erg, maar begin nu benieuwd te worden waarom het niet werkt.

Ik weet dat jullie er meer wijs uit worden:thumb:

Bijlagen

Een keurig logje. Niets vreemds te zien.

Ik vrees dat we verder moeten zoeken... :rolleyes:

Inderdaad verder gezocht en gevonden:D

Tijdje geleden Euroglot opgehaald en geinstalleerd. Wilde hem weer verwijderen maar pc sloeg dan steeds op tilt (geeft reden tot nadenken toch? )

Nu na alle spywarescans weer geprobeerd dat programma te verwijderen, en jawel, het lukte.

Weer geprobeerd hijackthis te starten, en zie hier het resultaat

Lag toch aan software die dwars lag.

Bedankt allen voor het helpen en meedenken:thumb:
[edit] Heb inmiddels R1 Tele2, about blank en MS-connect portal verwijderd. en 014 tele2

Kan er nog meer weg?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Tanja1968,

Deze moeten ook nog weg:
O16 - DPF: {2A32B14F-4D29-4EA3-AC54-E9B19F436CE7} (Scanner Class) - http://www.trojanscan.com/trojanscan/TDECntrl.CAB

O16 - DPF: {841A9192-5690-11D4-A258-0040954A01BE} (DialXSCtl Object) - http://dialxs.nl/install/dialxs.ocx
O16 - DPF: {9B4AA442-9EBF-11D5-8C11-0050DA4957F5} - http://www.cavello.com/dialxs/plugins/d/1/071/nl.exe

De trojanscan wordt normaal gesproken na het gebruik van de scanner verwijderd en de andere twee zijn van een dialer.

Groetjes,

Pieter

Dank je wel Pieter:thumb: Ik zie het nu inderdaad ook, Dialxs. Klinkt als iets dat bij mij weg mag.

Nog steeds lerende.......:D

PS wat is die laatste 016?? P3.postbank.nl?? Ik gebruik geen postbank. Kan die ook weg?

En wat is die 017 eigenlijk? Geef ik nu mijn "goed beveiligde" pc hier bloot?

Als je geen postbank gebruikt mag die weg.

Die O17 verraadt hooguit wie je provider is.
Cistron? ;)

Groetjes,

Pieter

Yep, cistron.:D Dus niets van mijn gegevens. Gelukkig.

Ik ben weer helemaal clean! en leer steeds weer wat bij. Heel erg bedankt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan