HIMEM.SYS foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb het hele verhaal nog eens door zitten bladeren, en verbeter me als ik er naast zit.
WERKT je floppy drive wel ,is hij goed aan gesloten? heb de indruk van niet!
 
Geplaatst door BANDIT123
WERKT je floppy drive wel
Het probleem zit ergens anders.
Geplaatst door nijhof
dan krijg ik de volgende boodschap:
schijffout
Druk op een toets
Die opstartdiskette blijkt soms problemen te geven - daar ben ik helaas gisteren pas achtergekomen.:(
Download in plaats daarvan deze opstartdiskette.
Dit bestand hoeft niet uitgepakt te worden.
Zorg dat er een lege diskette in het diskettestation zit en dubbelklik op het gedownloade bestand.
Je krijgt dan een klein venstertje te zien waar je op OK moet klikken.
Vervolgens wordt de opstartdiskette automatisch gemaakt.
Probeer met die diskette nog eens of je Himem.sys naar de map Windows kunt kopiëren.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Hier ben ik weer. Ik heb nu een paar probleempjes erbij met m'n nieuwe pc.Een virus! Dus dat moet eerst opgelost worden en dan ga ik hier mee verder.
Ik kon helaas een aantal dag en het net niet op om dit door te geven. Mijn excuses.

Bedankt voor jullie reaktie en als ik eraan toe kom ga ik daar mee aan de slag en zien jullie mij hier weer verschijnen.

Groetjes nijhof
 
Hallo

Ik heb gedaan wat je hebt opgeschreven,maar ik krijg toch de volgende melding:

Disk I/O error
Replace the disk and then press any key

Moet ik in de set up F10 nog iets doen behalve de floppydrive als eerste op laten starten?

Is de drive dan misschien toch nog stuk? Hoe kom ik hier achter? als ik de pc opstart begint wel het lampje van de drive eventjes te branden en daarna van de cd rom en dan doen ze dat allebeid nog een keertje.

Is het niet mogelijk om een soortgelijk bestand op een cd r te zetten?

Vriendelijke groet nijhof
 
Hallo

Hier ben ik alweer. Ik heb op het web gesurft en ben er op deze manier achter gekomen dat ik met F8 indrukken gelijk na het opstarten toch in het scherm weer kan komen waar o.a. veilige modus in staat. Daar staat dan in dat HIMEM.Sys ontbreekt ,maar ik kan wel 6. Alleen MS-DOS prompt in veilige modus, doen.

Als ik dat doe zegt ie wel dat Windows mijn opstart bestanden overslaat, maar ik krijg wel c:\>

Kunnen we hier iets mee?

Groetjes nijhof
 
Hallo,

Ik heb ondertussen een andere floppydrive gehaald. die andere was blijkbaar toch stuk. Ik heb c geformatteerd en geprobeerd om windows me erop te zetten.Op het laatst moet je de pc opnieuw opstarten. Je hoort wat gerommel en dan krijg je de boodschap:
Tijdens het initialiseren van apparaat NTKERN .Beschermingsfout van Windows U moet de pc opnieuw opstarten. Dus het probleem is nog niet opgelost. Ik ga nu een nieuw bericht plaatsen over NTKERN. Bedankt voor al jullie reakties en misschien zie ik een van jullie weer bij NTKERN.

Vriendelijke groet nijhof
 
Hallo allemaal,

Het probleem is inmiddels verholpen.Zie het vervolg op Himem.sys , NTKERN.
Ik wil iedereen hartelijk danken voor de geboden hulp.

groeten nijhof
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan