hinderlijk opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Berichten
1.192
M'n computer heeft last van telkens opnieuw opstarten.
Ik begrijp niet goed waar 't vandaan komt.
Als ik 'm aanzet draait ie gewoon lekker, maar na zo'n tien minuten springt ie uit en start opnieuw op.
Vervelend om op te werken, want ik kan eigenlijk niks doen zonder meteen te saven.
Ik heb de c: schijf opnieuw geformateerd en Windows opnieuw geïnstalleerd maar 't blijft 't zelfde.
Als ik 'm gewoon aanzet en verder niets doe, slaat ie als een wekker om de tien minuten af.

CPU Type : AMD Duron XP, 1300Mhz (6.5x2 00)
Moederbord: MSI K7T Power/Pro
Chipset : VIA VT836(A)Apollo KT133
Systeemgeheugen: 760Mb
Besturingsysyteem: Microsoft Windows98 SE
Videokaart: Winfast Titaniu 200
Geluidskaart:Creative SB Live.
 
M'n computer heeft last van telkens opnieuw opstarten.
Ik begrijp niet goed waar 't vandaan komt.
Als ik 'm aanzet draait ie gewoon lekker, maar na zo'n tien minuten springt ie uit en start opnieuw op.
Vervelend om op te werken, want ik kan eigenlijk niks doen zonder meteen te saven.
Ik heb de c: schijf opnieuw geformateerd en Windows opnieuw geïnstalleerd maar 't blijft 't zelfde.
Als ik 'm gewoon aanzet en verder niets doe, slaat ie als een wekker om de tien minuten af.

CPU Type : AMD Duron XP, 1300Mhz (6.5x2 00)
Moederbord: MSI K7T Power/Pro
Chipset : VIA VT836(A)Apollo KT133
Systeemgeheugen: 760Mb
Besturingsysyteem: Microsoft Windows98 SE
Videokaart: Winfast Titaniu 200
Geluidskaart:Creative SB Live.
Ouch, ik lees sowieso al 2 mogelijke probleemkindjes die, als daarvoor niet of niet exact de goede drivers zijn geïnstalleerd, voor ellende kunnen veroorzaken.
De Via (Hyperion) drivers zijn door jou wel / niet geïnstalleerd?
De SB Live! (5.1?) Een leuke kaart, maar soms erg lastig te installeren. (merk kaart, een 'echte' Creative of een kloon?)

Wat 'zegt' apparaatbeheer: Ergens kruizen / uitroeptekens?
 
Laatst bewerkt:
hey bedankt voor Uw antwoord.

Nee, nergens kruizen in apparaatbeheer.
Maar na 't installeren van deVIA drivers doet tie 't nou al een uur achter elkaar.
Ik heb nogal wat moeten sleutelen na een disk crash en was vergeten om ze te installeren.
Gebeurt niet zo vaak dat ik m'n schijf kwijtraak.

Ik heb er een nieuwe harddisk bijgezet.
Een Hitachi van een halve terrabit.
En daar wilt Win98 er maar 137Mb van gebruiken.
Ik heb nog gezocht of er iets aan te doen was, maar ik ben al langblij dat 't nou weer goed doet.

De SoundBlaster?
Een orginele, met nog een aparte drive met regelaartjes voor midi.
Ik was wel verbaasd toen ik later een nieuwe computer kocht.
Daar nam ik een Soundblaster diamond bij, maar zonder nauwlijks gadgets.
Wat bij deze nog een mooi mixschermpje heeft, gebruikt de diamond gewoon de volumereglaars van 't configuratie scherm.
Toch wel veel veranderd op tien jaar tijd.

Maar bedankt voor de tip!
:thumb:
 
In tegenstelling tot wat ik eerst schreef blijft het opnieuw opstarten zich nu weer voordoen.
Ik heb de schijf weer geformatteerd, windows98 erop gezet.
Maar na ongeveer tien minuten stopt het programmaprompt en start opnieuw op.
Ik heb op dit systeem ook nog dos staan.
Als ik die opstart blijft ie gewoon urenlang op C; prompt staan.
Het is dus toch iets in Windows98.

Nu heb ik er Northon Disk Utility 3.0 erop gezet en die heeft 't over een partitie gegevens die niet kloppen.
Ik heb er wel die schijf bijgezet, maar dat hoeft toch geen rede te zijn om opnieuw op te blijven starten?

Ik begin een beetje aan de harde schijf te twijfelen, maar waarom draait ie dan onder dos gewoon wel?
 
De master schijf is een Samsung van 30Gigabit, die ik in drie partitie's heb verdeeld.
De slave is een Hitachi van een halve terrabit.
Ik heb bij het partitioneren alleen de 137Mb gebruikt, omdat er geen andere manieren waren om de schijf toegankelijk te maken.

Nu heb ik de C schijf opnieuw geformatteerd en er dos op kunnen zetten.
Maar 't is geen doen, 't systeem blijft nog geen drie minuten stabiel.
't Lijkt wel op een virus, maar hoe haal ik dat er af met alleen dos?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu drie keer de c schijf geformatteerd en dos er opnieuw opgezet.
Wat er nu gebeurt is dat ik met een floppy nog kan opstarten.
Daarna blijft de computer gewoon in een lus opstarten.

Ik begrijp er niks van.
 
Even voor de duidelijkheid.

Ik heb een computer, die op win98 draait, Fat32 is gepartitioneerd, op een Fireball schijf van 30Gb draait. Deze is Master aangesloten op de IDE kabel.
Daarbij zit een Maxtor harde schijf van 80Gb, die Slave is aangesloten op de IDE kabel.

Op een dag besluit ik WinXp als tweede systeem op de Fireball te zetten.
Dus heb ik een partitie NTFC gepartitioneerd en WINXP geïnstalleerd.
Dat had ik moeten weten, twee besturingsystemen gaan niet samen, gevolg... Fireball crasht.

Ik kan goedkoop een tweede harde Samsung schijf van 30Gb kopen, omdat ik gewend ben om op een kleine schijf met een besturingsysteem te werken, en daarbij een grote harde opslagschijf te hebben. Zogezegd zogedaan.

Dus draai ik een paar maanden op dezelfde manier op de Samsung schijf met win98, en de MAxtor schijf als opslag archief. Dan begint de Samsung schijf kuren te vertonen.
Ik boos, en koop een nieuwe harde schijf van een halve terrabit.
Deze kan ik echter niet helemaal onder Win98 gebruiken, want ik ben gebonden aan de 137Mb limit. Dus ik heb de nieuwe Hitachi schijf van 500Gb gepartitioneerd naar vier partitie's van 30Gb. Na wat husselen lukte 't me om de Samsung schijf als Master te gebruiken en de Hitachi als Slave.

Einde verhaal.
Tot een paar dagen terug m'n computer telkens opnieuw op begon te starten.

Ik ben nou zover dat ik alleen een Samsung schijf op m'n computer heb staan met een dos versie. Opgestart via een win98 resque disk dan.
En 't enige wat er gebeurd is dat ie als een eierwekker op blijft starten.

Ik heb geen idee.

:(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb kunnen achterhalen waar 't vandaan kwam.
't Was inderrdaad een virus in het opstartbestand.
CMOS4 Sophos Anti Virus kwam er mee opdagen.
Ik zocht het op de harde schijf en daar kon ik niet bijkomen.
Opgelost.

Bedankt voor de reaktie's!

:)
 
Ik had / heb even niet echt de tijd (zin) om het gehele topic weer door te lezen, maar ik meen mij toch écht te herinneren dat jij schreef dat je Windows opnieuw had geïnstalleerd? Dan kán er geen sprake meer zijn van een virus dus toen jij in het hierboven staande bericht schreef dat het een virus betrof, moest ik toch even nadenken, maar begrijpen doe ik het dus niet echt; een virus op een geformatteerde schijf die voorzien is van een nieuwe Windows................?
 
Als ik m'n harde schijf fragmenteer ben ik gewend om op te starten met een floppy.
Daarna de systeembestanden kopieren en dan windows98 installeren via CDrom.
't Blijkt dat de floppy een virus heeft opgelopen.
Voor de veiligheid maar de opstartbestanden op een CD gezet.
Floppy's zijn herschrijfbaar, dus kwetsbaar.

CMOS4, ik had er nog nooit van gehoord.

:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan