Hiren's boot cd aanschaffen of niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb nogal eens problemen met windows (ik plaats regelmatig een vraag daarover hier).
ik kreeg suggestie om Hiren's boot cd aan te schaffen. is dat zinvol of beter achterwege laten?

Aanschaffen zal ietwat lastig worden, want er is geen verkoopkanaal. Je kunt hem gewoon downloaden. Ik geloof dat 15.2 de laatste is, daarna geen nieuwere versie meer gezien. Laatste info daar -> http://www.hiren.info/pages/bootcd

dank roger! maar is het een nuttige aanschaf/download? kun je er wat mee?

of iets nuttig is voor jou kan ik niet voor je bepalen. Wat houdt je tegen om die 500MB te downloaden en eens op te starten in je pc. Kun je eens rondkijken wat er allemaal staat. Lijst met tools staat geloof ik ook op de site.

Er zijn inderdaad geen officiële verkoopkanalen, maar de CD wordt nog wel steeds aangeboden op eBay en Amazon.

Hiren's Boot CD was van oorsprong een collectie van zowel freeware als commerciële software (warez) van derden. Sinds v11.0 bevat het vrijwel alleen maar gratis tools.

Vandaar dat het door de makers nooit verkocht werd, wat overigens ook nooit de bedoeling is geweest.

v15.2 is inderdaad de laatste versie.

Zeker er niet voor gaan betalen!

Laatst bewerkt:
Ik zat dit zo te lezen..

En vroeg me af, wat is Hiren precies?

(sorry voor de vraag in de topic)

Hiren is de (nick)naam van de persoon die de zogenaamde Hiren's Boot CD heeft samengesteld.

Meer informatie staat op de website gepost door RogerS (hiren.info).

Zo zou je het kunnen zien. Ik gebruik deze CD zelf bijv. om een schijf te partitioneren, het geheugen te testen of wanneer Windows niet meer wil opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan