Hiren's BootCD 15 samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

derockere

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Ik heb vorige week "Hiren's BootCD 15" gedownload en direct gebrand.
Wat blijkt nu? De 'Mini Windows XP' 'Dos Programs',deze werken niet. Onder custom 'Partition Wizard' 'Redo Backup and Recovery' krijg ik de error 25.
Ik heb dan naar "Hiren's" een mailtje gestuurd met de vraag hoe dit kan? Met het volgende antwoord:

in custom menu nothing is working because you have to download them and add it yourself.

Weet soms iemand hoe ik eventueel al die ontbrekende programma's ineens kan downloaden en daar een wekbaar ISO bestand van kan maken. Om dan alles uiteindelijk op een DVD te branden i.p.v. een CD?

De reden dat Hiren dit doet is simpel, en meteen ook de reden dat het nog steeds bestaat. Hij levert alleen legale software. Bestanden waar nog licenties of copyright op rusten (DOS en XP) levert hij, heel slim, niet mee.

Wat nog slimmer is dat er altijd wel mensen zijn die de volledige ISO op internet gooien. Google eens op hiren+download

Bedankt!!
Dit ga ik zeker doen. Ik laat nog een seintje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zie jou bericht nummer 3 met de volgende tekst;

Laatst gewijzigd door crash; Vandaag om 17:17 Reden: Onnodige quote verwijderd.

Het is namelijk niet nodig te citeren als je direct reageert, de topics worden dan zo lang met dezelfde tekst.

Mini Windows XP zou gewoon moeten werken, hier i.i.g. prima.

Het probleem heb ik ondertussen opgelost!
Ik had via 'Patch.cmd' een ander ISO-bestand aangemaakt namelijk Hiren's.BootCD.15.0.BE.Keyboard.iso, dit is natuurlijk een pak kleiner (95.116kb), tegenover het originele (550.142kb).
Nu kan ik de "XP" openen en via deze alle mogelijke handelingen verrichten. De "Custom menu" werkt dus niet! Hoe ik dat kan veranderen is voor mij nog een grote vraag. Ik vermoed dat ik hier héél weinig respons zal krijgen. Maar ja, mischien vind ik het zelf wel eens.
Toch een bedankje aan allen die een suggestie indienden.

Op de Hiren's BootCD staat de Hiren's BootCD Customizer (HBCDCustomizer.exe). Hiermee kun je bestanden toevoegen aan de ISO. Hoe dat precies werkt weet ik ook niet. Dit zul je zelf uit moeten proberen.

Zoals al aangegeven zijn er ook mensen die sommige weggelaten programma's weer terug gezet hebben. Omdat het voornamelijk gaat om de commerciële programma's zul je hier zelf naar op zoek moeten gaan.

Met die HBCDCustomizer.exe heb ik even geexperimenteerd. Eerlijk gezegd had ik er wel wat schrik van overgehouden. Waar ik die info vandaan moet halen weet ik echt niet. Het staat al mee op mijn TO-DO lijst(je).:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan