• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

historie opbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud12

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2001
Berichten
98
hai ik zal proberen uit te legen wat ik wil doen in excel,ik heb als td verschillende ruimte te onderhouden nou wilde ik deze ruimtes allemaal met hun naam in excel zetten en als ik wat moet wijzigen (repareren) in 1 van die ruimtes ik op de cel klik en dan gegevens aan die ruimte wil toevoegen in een lijst bijhouden terwijl de naam van die cel wel hetzelfde blijft zodat ik na verloop van tijd een historie op kan bouwen van alle verschillende ruimtes
is dit wat ik in mijn hoofd heb mogelijk en zo ja hoe
 
Ik denk dat je zoiets niet in Excel maar in Access moet gaan maken.
Access is een database en als ik je verhaal lees heb jij daar behoefte aan.

En als je die database eenmaal gemaakt hebt zal je zien dat je nog veel meer ideeen gaat opdoen. De mogelijkheden zijn enorm.
 
ok en hoe maak ik dit in acces hier heb ik helemaal geen ervaring in
 
Hoi Ruud,

Wat jij wil is zeer zeker mogelijk in Excel in combinatie met een klein beetje VBA. Voor kleine databases is Excel zeer geschikt geloof mij!

Ik wil je er wel bij helpen. Heb je iets van een voorbeeld?

Jeroen
 
lijkt me te gek
ik heb in excel wat gemaakt en opgeslagen als een txt file zoals ik het zie met wat tekst erbij
alvast bedankt
 

Bijlagen

  • test historie opbouwen.txt
    925 bytes · Weergaven: 38
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan