Historie ophalen uit database naar formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmethy

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
54
Beste mensen,

Ik heb een formulier gemaakt dat gegevens wegschrijft naar een blad in Excel

VB
Frm1 heeft 2 tekstvelden
Textbox1 >>> Wordt weggeschreven naar kolom A op blad1
Textbox2 >>> Wordt weggeschrevne naar kolom B op blad1

Blad1 data ziet er als volgt uit
Kolom A
1
2
1
2
3
2
1

Kolom B
0.15
0.30
0.20
0.10
0.05
0.20
0.30

Kolom A zijn bijvoorbeeld materialen en kolom B geeft aan hoeveel Zuur er in de ingrediënten zitten. Dit kan elke keer anders zijn.

Nu wil ik op frm1 een vak maken naast mijn formulier van de 2 tekstvelden waarmee ik de oude data kan ophalen.

VB Als ik in dat gedeelte een 1 invul moet het volgende geshowd worden
1 0.15
1 0.20
1 0.30

Ik wil dus een combobox maken waarin ik een nummer selecteer en daaronder moet dan de historie komen van dat nummer.

1 gegeven ophalen lukt wel
txtbox 3 = Cells(cmb1.ListIndex + 2, 1)
In de listindex staat dan 1 2 1 2 3 2 1 , maar wil eigenlijk dat deze cmb alleen maar 1 2 3 weergeeft, zodat in het overzichtje de 3 gegevens bij elkaar komen.


Hopelijk is het duidelijk verwoord

Wie geeft me de oplossing voor mijn obstakel

mvg,

Tim
 
Niemand die weet hoe je een soort van box met historie kan maken.

Je moet via het invullen van een nummer de informatie van het afgelopen jaar kunnen weergeven in een box of iets..


iemand een idee?
 
In de listindex staat dan 1 2 1 2 3 2 1 , maar wil eigenlijk dat deze cmb alleen maar 1 2 3 weergeeft, zodat in het overzichtje de 3 gegevens bij elkaar komen.
Dus dan moet je je combobox zodanig vullen met de data in excel-kolom A, dat er geen dubbele waarden in komen.
En daarna moet je, wanneer de gebruiker een item in je combobox selecteert, de daarbij behorende data in excel-kolom B opzoeken
De gevonden data uit kolom B moet je dan weer ergens tonen.
Zoiets?
Met welke VB-versie werk je trouwens?
 
Dus dan moet je je combobox zodanig vullen met de data in excel-kolom A, dat er geen dubbele waarden in komen.
En daarna moet je, wanneer de gebruiker een item in je combobox selecteert, de daarbij behorende data in excel-kolom B opzoeken
De gevonden data uit kolom B moet je dan weer ergens tonen.
Zoiets?
Met welke VB-versie werk je trouwens?


Ja, dat is dus 1 gegeven ophalen, maar in kolom A in jou geval staan geen unieke nummers
Ik wil dus van alle nummers 1 bijvoorbeeld alle data zien die daarbij hoort.

Combobox = select 101

En resultaat wordt dan
1-1-2009 50
5-1-2009 30
10-3-2009 20
5-4-2009 40

Dit geeft dus weer hoeveel goederen er bijvoorbeeld verkocht zijn van nummer 101 op de datums in het resultaat met de bijbehorende hoeveelheden


De versie die ik gebruik is : Excel 2007 visual basic 6.3
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan