history back voor specefiek frame van frameset

Status
Niet open voor verdere reacties.

peps03

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Hoi!

Ik heb een site met 3 frames in een frameset (ik weet dat dit ouderwets is) en wil in het menu 2 knoppen:
1. history back frame 1
2. history back frame 2

hoe kan ik dit doen?

Ik heb dit geprobeerd <a href="javascript:window.parent.rightFrame.history.go(-1);">[Go Back]</a>
maar deze link beïnvloed ook het andere frame.

hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt!

Dat is inderdaad een goede vraag, je zou in javascript een cookie kunnen aanmaken die de vorige pagina onthoud. Als je dan op een link klikt haalt hij de vorige pagina uit die cookie en stuurt je daar heen. Ik heb geen idee of dat gaat werken. Wat je zelf ook al zei is dat frames erg oud zijn. Wanneer je met een dynamische taal werkt is dit een stuk makkelijker.

Dank voor je reactie Dinux.

Wanneer je met een dynamische taal werkt is dit een stuk makkelijker zei je.

Welke taal bedoel je? php? ik moet in ieder geval externe content kunnen laden in 2 frames en per frame een back button hebben.

Bijvoorbeeld php ja maar het mag ook .net ruby python of iets anders zijn. Wanneer je met een server-side taal werk heb je helemaal geen frames meer nodig.

zou je daar een voorbeeld van kunnen geven in php? of is dat erg ingewikkeld?

Zoek maar eens uit hoe de include() functie in php werkt en het wordt je vanzelf duidelijk.

ja, maar include werkt alleen met local bestanden (op je server) en niet met externe bestanden

Er is niet eerder over external files gesproken dus dat wist ik ook niet. In dat geval kun je het content ophalen van de externe pagina met bijv fopen.

excuus inderdaad, dacht dat ik dat erbij had vermeld, wat niet het geval was.

maar bedankt, ik zal me eens in de fopen functie gaan verdiepen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan