• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

History

Status
Niet open voor verdere reacties.

blauwe

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
33
Hallo allemaal.

Ik heb een bestand gemaakt op blad 1 nu zou ik graag met behulp van een macro een History maken op blad 2 wie kam het me uitleggen hoe dat moet.
 
Blauwe,

Blad1, linksboven cel A1 klikken, kopie.
Blad2, linksboven cel A1 klikken en plakken.

Historie gemaakt zonder macro.
 
Met dezelfde macro die in je vorige topic staat . Of wil je op tabblad 2 alles onder elkaar van verschillende dagen ?
 

Bijlagen

  • Test(hist).xls
    39 KB · Weergaven: 21
Re

Superzeeuw dat idee van jou werkt bij mij niet.


Trucker10 ( 2 tabblad alles onder elkaar:thumb:) sorry maar van macro's weet ik niet veel van.
Ben al blij dat ik het zover heb gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Met deze ?
Code:
Sub historie()
    [A2:R47].Copy
   
    [Blad2!A65536].End(xlUp).Offset(1, 0).Insert xlDown
End Sub
niet getest
 
Re

Dat is precies wat ik bedoelde.
Bedankt voor jou snelle reactie :thumb::thumb:
 
blauwe , je mag ook niet tevlug tevreden zijn ;) ik heb zonet de code getest en op blad 2 staan je gegevens door elkaar :eek: heb de offset op ( 1 , 1 ) gezet en het looopt beter ook kan je nu vanaf tabblad 2 de macro aanroepen
Code:
Sub historie()
    [Blad1!A2:R47].Copy
    [Blad2!A65536].End(xlUp).Offset(1, 1).Insert xlDown
End Sub
 

Bijlagen

  • Test(hist).xls
    49,5 KB · Weergaven: 21
Re

Nu dat je het zegt.
Ben nog niet helemaal tevreden zou het mogelijk zijn om als men op de knop History drukt. Het gedeelte van proeven overzichtslijst FD op blad2 komt.
En het Analyse overzichtslijst FD naar blad3.

Kijk even naar blad2 en blad3
wilde eerst de macro zelf aanpassen maar dan komt het helemaal niet goed 5 uur mee bezig geweest en het is me niet gelukt.

In plaats van A1:R47 wordt het A8:R22 op blad2
Op blad3 van A27:R47 :confused:Bekijk bijlage 109227
 
Probeer het via deze
Code:
Sub historie()
    [Blad1!A8:R22].Copy
    [Blad2!A65536].End(xlUp).Offset(1, 1).Insert xlDown
    [Blad1!A27:R47].Copy
    [Blad3!A65536].End(xlUp).Offset(1, 1).Insert xlDown
End Sub
 
Als je ruimte wil tussen de blokken die je kopieert dan pas je de .Offset(1, 1). aan bv .Offset(3, 0) nu staat hij op 1 rij + 1 kolom , ik zag in je voorbeeldje dat je op kolom A vertrekt dan moet de Offset(1, 0) zijn > anders kopieer je vanaf kolom B .
 
Re

waar haal jij die gegevens vandaan :confused:

weet jij toevallig ook hoe titels blokkeren werkt
 
Al doende leert men en al dra............. :p In welke excel versie hier in 2007
je volledig rij selecteren door links op het rijnummer te klikken en dan .

In excel 2003 > rij selecteren dan op de tab " venster " klikken en daar op " titels blokkeren " klikken .
Ik breng heel veel tijd door op diverse forums ;)
 

Bijlagen

  • blok.jpg
    blok.jpg
    70,7 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Re

Is er ook nog een mogelijkheid om de eerste twee rijen te blokkeren.
 
Is er ook nog een mogelijkheid om de eerste twee rijen te blokkeren.
selecteer je derde rij klik dan ( excel 2007 ) in het lint op " beeld " dan op " deelvensters blokkeren " en dan op " titelblokkering "
 

Bijlagen

  • titblok.jpg
    titblok.jpg
    84,4 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Re

Dank je wel warempel het werkt ook nog.

nu heb ik nog een andere bestand iets met uren registratie als ik die hier op de forum plaats wil jij er dan even naar kijken er zit nog ergens een fout in.
dat is het laatste. voor even
 
Kijk zoek eens op het forum of trucker10 wel met uurregistratie kan werken :D :D ergens medio deze week er nog eentje bewerkt ( extra uren tussen 8 en 10 op zaterdagen en zondage extra etc. )
Plaats dit in een nieuwe topic en ook andere helpers :thumb: zijn hierin bedreven :)
 
Re

UsedRange.Columns(1).SpecialCells(4).EntireRow.Delete = True

wil je dit even uitleggen hoe ik dat moet doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan