Hitachi Deskstar en Asus P4PE

Status
Niet open voor verdere reacties.
In het bios staat onder advanced-pci configurations- de SATA/IDE raid controller op enabled. De schijf zie ik in het Bios echter nergens te voorschijn komen.

Ik zie daarnet dat hij het bestand fasttx2k.sys niet kon laden, maar ik bedoelde kopieren. (cannot copy).

onderin in het scherm zie jeeerst : copying file fasttx2k.sys. Waarna een scherm verschijnt met could not copy fasttx2k.sys. Press Enter to retry . F3 to quit. ESC to skip.
Met daarbij de waarschuwing dat als je skipt windows mogelijk niet zal werken.

Hij geeft ook nog aan: If you are installing from a cd make sure the windows xp cd is in the cdrom drive. En dat is ie natuurlijk.

Je hoort 'm contact maken met het diskettestation om fasttx2k.sys te gaan kopieren, maar onmiddelijk verschijnt het blauwe scherm met de genoemde teksten

Laatst bewerkt:
Ok

En gaat dan het lampje van floppydrive branden.

Zet hem anders zowel in A:\ als in A:\WinXP

Eric.

En welke

Heb je P4PE of een van de anderen waar nog wat bij staat ? Zie bijlage.

Eric.

Bijlagen

• temp.jpg
    temp.jpg
    37,5 KB · Weergaven: 15
Ja, je hoort 'm kontakt maken met diskette station. en daarna verschijnt het blauwe scherm met coulnot copy.

Ik heb drie diskettes aangemaakt met verschillende opties.

de hele map promise. werkt niet
eentje net zoals op de cdrom 2 bestanden (txtsetup en fasttx2k) plus het mapje windows xp
eentje als hierboven + fasttx2k.sys en map windows XP.

Alle drie hetzelfde resultaat. Cannot copy.

Ik heb een P4PE zonder iets erbij

Op de doos P4PE/GBL/SATA/1394?GD

Intel 845Pe chipset. Socket 478.
Ata 133

Wat je nog kunt proberen

Je kunt ook booten van CD en dan de flop er meteen in doen.

Geen [F6] drukken, dan zou hij zijn default moeten nemen.

Anders zullen we je txtsetup.oem moeten aapassen.

En als hij niet kan kopiëren denk aan een slechte diskette of een probleem met je intern geheugen.

Eric:thumb:

Wat je nog moet weten

Je hoeft niet drie keer te booten.

Als hij zegt dat hij hem niet kan laden:

Dan stop je de andere flop er in en je zegt retry.

En desnoods nog een andere flop tot hij hem pakken wil.

Eric.

P.S. Zet quicktest eens uit in je bios, ben bang dat het toch een geheugen probleem is.

Ik heb zojuist van cd geboot zonder op f6 te drukken. Diskette in het station. Hij pakt onderweg gewoon Fasttx2k.sys op. Bij de windows setup loop ik echter op hetzelfde punt vast can not copy.

Zal nu de selftests uit gaan zetten om te kijken of het een geheigen probleem is. Hij laadt anders vlot, dus of dit het is?

helaas zelfde resultaat.

Gek dat hij de files wel gewoon van de diskette kan laden, maar niet kan kopieren.

Spraak verwarring

Ik zeg niet zelftest uitzetten, lijkt me niet handig.

Er is een item quicktest. Als je dat uit zet blijft hij zijn geheugen testen tot jij op [Esc] drukt.

Eric.

Dus niet direct op [Esc] drukken gewoon een paarkeer laten doorlopen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jannet
Ik heb de driver eens geinstalleerd in de bestaande Xp configuratie, maar dan niet van cdrom maar van diskette. Dit ging niet geheel vlekkeloos. Ik moest tot 2x toe opnieuw opdracht geven, omdat hij fasttx2k.sys niet uit die windowsmap kon halen. Uiteindelijk deed hij het wel zonder dat ik een wijziging hoefde aan te brengen.

Jan
Als ik dit lees is er toch echt iets met lezen van flop.

Eric:thumb:

Zou een SATA II schijf niet compatible zijn met P4PE?

Ik neem weer een andere diskette en ga deze testen door bestanden er naar toe en er vanaf te kopieren. Als dit lukt dan zou de diskette DS, HD, soft sector 2 MB, goed moeten zijn lijkt mij.

Verder nog dit: Ik heb van de asussite de driver gedownload. Ik zie verschil met degene die op cd staat.
De data van de cd zijn gek genoeg een aantal maanden jonger, dan die van de website. Bovendien is 1 van de bestanden 1 kb groter dan die op de cdrom. Wat je van de website kunt downloaden zijn alleen de bestanden die in het mapje XP zitten.

Het bestand txtsetup.oem is een archiefbestand klopt dat?
Het icoontje is zo'n blauw kladblokje.

vraagje

Vraag 1,
Van welke website, als ik het van Asus download is het een zip file pdc20736.zip 339 Kb groot. Daar vindje een map promise, met daar weer in 98,Nt4,win2000 en winXP.

Maar je kunt het met die van je download proberen, hij doet het of hij doet het niet.

Vraag 2,
Weet je zeker dat sata II hebt, is nog zeldzaam, gaat tot 300 Mb/s. Maar dat geeft niet, hij zal het op SATA 1 ook doen, maar niet sneller dan 150 Mb/s.

En cannot copy slaat toch echt op "lukt niet om van schijf te lezen". Maar hoe vaak heb je hem zijn test laten doorlopen ? Of zegt hij mischien "fail press [F1] to continue"

Eric.

Laatst bewerkt:
Hoi Eric,

Het is helemaal mis gegaan. Toen hij niet wilde kopieren drukte ik per ongeluk op esc i.p.v. op F3 cancel. Hij skipte toen de file die hij van diskette moest laden en maakte de windows installatie af. Daarna kon ik windows niet meer opstarten. Hij was iets kwijt: windows/root/system32\hal.dll.
Jij zou ongetwijfeld geweten hebben hoe dit te herstellen, maar voor mij zat er niets anders op dan windows opnieuw te installeren op de C schijf.

Ik word er een beetje moedeloos van.

Even

Wat is er percies gebeurt,

Heb je nu twee maal XP op je machine staan?

Dat hij zegt dat die file ontbreekt is een leugen, hij ziet andere hardware en denkt dit is een andere machine, ik vertik het. Lang leve de beveiliging van XP.

Essenciëel is boot hij nu van Sata of van IDE.

Eric.

P.S. Ben niet heel de tijd achter mijn PC. Dus helaas soms even geduld.

Bij het opstarten geeft hij nu de mogelijkheid om te kiezen uit 2 XP installaties. De eerste die werkt is de IDE configuratie. De tweede is de SATA en geeft de foutmelding van het ontbrekende dll bestand.

Misschien een vreemd voorstel,heb dit voor iemand anders eens gedaan!.
Haal alle apparatuur er uit,behalve Videokaart en S-ATA schijf en Installeer XP op die manier.
En bouw dan alles weer op.

Is maar een idee,je data op de IDE heb je nog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan