• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hitlijst maken van Last FM in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik100

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2020
Berichten
4
Hallo allemaal,

Helaas heb ik weinig kennis van Excel ik hoop dat dit forum mij een stukje op weg kan helpen. Ik gebruik Last FM hierin wordt een Hitlijst genereerd. Graag zou ik een eigen hitlijst in Excel willen maken. Dit lukt echter het automatiseren gaat een stuk minder soepel. Het mooiste zou zijn als ik een macro zou kunnen bouwen waarin direct de nieuwe ranking, ranking vorige week, aantal weken, nieuwe binnenkomers, Re-entry, aantal punten (nummer 1 krijgt 50 nummer 2 49 enz), hoogste notering en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Het zou al mooi zijn als de aantal weken dat een titel in de lijst staat geautomatiseerd kan worden. Ik heb van alles geprobeerd maar tot op heden geen succes. De Hitlijsten staan in diversen tapbladen en in 1 werkmap. Dit zie ik als een leuke manier om iets te leren van Excel. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Groeten, Erik
 
Kan je een voorbeeldbestand plaatsen met daarin aangegeven wat je gewenste uitkomst is?
 
Hitlijst

Hallo,

In de bijlage vindt je een voorbeeld. Het mooiste zou zijn als ik de Last FM lijst importeer dat alle variabelen automatisch worden ingevuld. Met de totaal aantal punten kan ik een op het eind van het jaar een Top100 samenstellen. Dit kan ook met de scrobbels echter dit is maar tot en met 50 beperkt. Oh ja in onze regio is het net Karnaval geweest. Ik hoop dat hier iets van te maken valt.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Hitlijst .xlsx
    26,5 KB · Weergaven: 84
Hitlijst tot nu toe

Hierbij de lijst tot nu toe.
 

Bijlagen

  • Last FM Month Charts.xlsx
    156,6 KB · Weergaven: 34
Hitlijst met macro's

Hallo allemaal,

Ik heb een TOP50_HITLIJST_MAKER van iemand ontvangen. Eigenlijk staat hier alles in wat ik nodig heb. Het enigste is dat deze lijst maar tot 30 gaat als het mogelijk is tot en met 50 zou mooi zijn.
Echter weet ik niet hoe ik deze lijst kan gebruiken in combinatie met mijn lijst. Als iemand raadt weet dan graag!

Groeten Erik
 

Bijlagen

  • TOP50_HITLIJST_MAKER .xlsm
    154,7 KB · Weergaven: 61
Hoi Erik,

kijk eens of dit werkt
 

Bijlagen

  • TOP50_HITLIJST_MAKER (hs).xlsm
    168,8 KB · Weergaven: 79
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan