Hitman Pro 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bubbles

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Onlangs werd er spam namens mijn mailadres aan al m'n contactpersonen verzonden :(. Spyware neem ik aan?
Heb daarom geprobeerd Hitman Pro 2 te laten draaien. Na diverse scans door div. spywareprogramma's loopt ie vast bij het installeren van een beveiligingsupdate van Internet Explorer. Alles er weer afgehaald en opnieuw begonnen: hetzelfde probleem ...

Bovendien krijg ik al een aantal weken telkens bij het afsluiten van m'n pc de melding dat er een update wordt geïnstalleerd als ik de pc uitzet. Dat lijkt ie te doen, maar de volgende dag komt die melding weer, zelfs als ik niet met internet verbonden ben geweest (op de de camping hadden ze geen wifi namelijk).

Zou dit diezelfde update kunnen zijn die ergens blijft hangen of zo? Weet iemand raad?

Monique

Scan eerst ff met de freescanner van Mbam

download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)

Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.

Nu download je superantispyware:

http://downloads2.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware.exe
Weer updaten en na de scan verwijder je weer de virussen, en start je pc opnieuw op.
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)

bedoel je trouwens naar al mijn contactpersonen, dat alle contactpersonen op msn zijn?
zoja dan moet je ff zeggen want dan heb ik msn virus verwijderaar

Nee, ook contactpersonen die ik niet op msn heb. Dank je, ik ga het proberen. Enig idee hoe ik die 'hangende update' weg krijg?

voer me eerste bericht eerst ff uit, waarschijnlijk komt dit ook door de spyware /virussen

geef bij elke scan aan hoeveel infecties die gevonden heeft

Malwarebytes gedraaid. 1 Infectie in de Registry Key (Trojan.Agent). Ik ga later verder. Eerst kind naar bed brengen ;) Bedankt alvast.

oke:), draai nog keer met superantispyware en vertel hoeveel die vond, en wat voor virusscanner heb je trouwens op je pc staan?

Gedaan. 16 treats (huppeldepup cookies; onschuldig leek me ... maar ben vrij blond op dit gebied ;) )

Heb AVG, nooit problemen gehad. Die vond van de week met een totale scan ook al drie trojans.

En nu?

oke, het volgende wat je nu moet doen is (je moet je hijack plaatsen met ERONDER het logje van mbam. logje van mbam kan je zo vinden, start mbam / logs / klik hier op dat logje / dan rechtermuisknop / alles selecteren / en kan je het plakken! Weet je trouwens of het al over is?

Maak een hijack:

Hijack:

Stukje informatie gekopieerd van www.hijackthis.nl :

Download Trend Micro Hijack This™ (http://download.bleepingcomputer.com/hijackthis/HJTInstall.exe)
Dubbelklik op Hijackthis-setup
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snel koppeling wordt op je bureaublad geplaatst

Dubbelklik op het Icoontje van Hijackthis
Klik op "Do a systemscan and save a logfile"
Er opent een Kladblok venster, houd gelijkt tijdig de CTRL en A toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd.
Houd gelijkt tijdig de CTRL en C toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd.

Log in op het forum en klik hier Forum op "nieuw onderwerp"
Voorzie dat van een Titel en een omschrijving van je probleem, vertel ook wat je al wel heb gedaan en wat je niet kon doen.
Plak nu het HJT logje in je bericht door met de rechtermuisknop te klikken en kies voor plakken.
Klik vervolgens op OK

Site forum: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Eerst ff snel registreren op de forum (gratis)
mvg (experst kijken je log na)

Zeg ff wanneer je hem geplaatst hebt (geef desnoods een link naar je topic)

Dat kost even tijd zo te lezen. Had je eerste instructie (Mbam) trouwens gemist, dus die zal ik nog downloaden (bijt dat niet met AVG?) Weet niet of het al opgelost is, had 'm nog niet herstart. Zie het straks als ik afsluit.

Ik ga er morgen mee verder. Heel, heel, heel erg bedankt voor je moeite. :D

Nog een klein vraagje: waarom hebben deze programma's je voorkeur boven hitman pro? (Ik leer graag ...)

Malwarebytes gedraaid. 1 Infectie in de Registry Key (Trojan.Agent). Ik ga later verder. Eerst kind naar bed brengen ;) Bedankt alvast.

je hebt mbam wel laten draaien zeg je hier;) nee mbam geeft geen conflict omdat dat geen virusscanner is!

Ohhhhh, wist niet dat dat hetzelfde was als 'Malwarebytes' en dacht dat het inderdaad een (andere) virusscanner was :S Nog veel te leren ...

Ik ga m'n bed opzoeken. Morgen verder ...

is goed:)

ga morgen dan ff een hijack plaatsen op het forum dat ik aangaf

Het is opgelost! Gisteravond bij het afsluiten ging ie maar liefst 16 updates installeren! En hitmanpro gaat nu wel verder (was nieuwsgierig of ie dat deed; bovendien heeft die ook nog wat wat infecties verwijderd). Geweldig! Bedankt!

hitmanpro, moet je niet gebruiken, dat is alleen maar troep
je zou beter een online scan kunnen doen met bijvoorbeeld
nod32 http://www.eset.com/onlinescan/

ik zou zowiezo een keer die online scan laten lopen.
zeg ff hoeveel infecties die verwijderd heeft

nog een vraag, heb je wel een virusscanner op je pc?(welke?)

Ja tuurlijk, zó blond ben ik nou ook weer niet ;) Heb AVG, vandaag ge-upgraded naar 8.0. Heb McAffee in huis en die zou op drie pc's te installeren moeten zijn, maar dat lukte dus niet; alleen op de eerste ...

Die NOD-scan heeft ie al gedaan (via Hitman Pro trouwens ...). Zal Hitman Pro er weer af halen, maar hij had toch nog het nodige gevonden hoor. Waarom troep?

ja maar waar hitmanpro mee scant is een oudere nod32 versie met oudere virus datbase, ik zou tog een keer nog scannen met die online scanner van nod32, zodat je zeker weet dat je alles kwijt bent

mooi:)

dan kan je je vraag rechts onder op opgelost zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan