Hitmanpro: wacht op internetverbinding / problemen spyware scan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicolaii

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2010
Berichten
2
Goedemiddag,

Sinds enige tijd ondervind ik problemen bij het gebruik van anti spyware software. Hitman pro en een ander, soortgelijk systeem geven beide aan dat mijn internetverbinding niet actief is, terwijl ik toch gewoon kan surfen. Hitman wacht een aantal malen op een werkende internetverbinding en na enkele pogingen stopt hij automatisch met de pogingen.

Nou heb ik onlangs een firewall programma verwijderd. Ik heb weinig kennis op dit vlak, maar het kan zijn dat er nog wat resten van dat firewall-systeem op de computer actief zijn. Dit kan tevens de oorzaak zijn van de internetproblemen (misschien houdt de firewall nog steeds verbindingen tegen).

Hoe kan ik nu het best te werk gaan? Ik kan firewall niet uitschakelen, aangezien ik heb onlangs heb verwijderd. Daarvoor had ik overigens nog geen problemen, vandaar dat ik denk dat de klachten hieruit zijn ontstaan.

Edit: ook met FTP lukt het niet om verbinding te krijgen met de webserver. Op een andere computer lukt het wel, op de computer met de verbindingsproblemen lukt het niet. Dit duidt op een programma wat alle verbindingen blokkeert.
 
Laatst bewerkt:
en installeer die firewall weer eens..

kijk dan of het werkt
 
Ik ben de naam van het systeem vergeten. Er komt firewall in voor en volgens mij ook 'plus' maar hij is niet van pctools. Kan ik op mijn computer de naam van het systeem nog achterhalen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan