HL DS GWA-4164B herkent lege DVD'S niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Ik heb sinds kort het volgende probleem:

Fujitsu Siemens Scaleo L pc met HL DS GWA-4164B dvd-brander.

CD's worden probleemloos gelezen en gebrand
originele (film) dvd's worden gelezen/afgespeeld
gebrande DVD video's (Traxdata en Sony) worden door WinXP gezien als 'leeg' en door NERO als 'geen schijf'
lege DVD-RW (Traxdata en Sony) wordt door WinXP gezien als 'leeg' en door NERO weer als 'geen schijf'
Met andere woorden: branden hoort niet tot de mogelijkheden, want hij blijft vragen om een schijf.

Opvallend: een paar maanden geleden heb ik wel een video-dvd kunnen branden op een schijf/merk Philips.
Deze dvd wordt wél herkend door mijn speler.

Zou het kunnen zijn dat mijn dvd-brander alleen Philips schijven 'accepteert'?

Iemand enig idee wat ik kan doen om ook met andere merken het DVD branden aan de praat te krijgen?

Laatst bewerkt:
Opvallend: een paar maanden geleden heb ik wel een video-dvd kunnen branden op een schijf/merk Philips.
Deze dvd wordt wél herkend door mijn speler.

Zou het kunnen zijn dat mijn dvd-brander alleen Philips schijven 'accepteert'?

Die mogelijkheid heb je inderdaad, echter, daarvoor koop je natuurlijk geen dvd-speler.
Dus: hij leest alle 'officiële/'volle' cd's van alle merken, maar hij schrijft alleen (lege cd's) van Philips?

Ja...films die ik gekocht heb e.d worden herkend en dus die Philips DVD-RW.
Lege DVD's of in een andere pc gebrande DVD's herkent 'ie niet.

Firmware update ben ik mee bezig, maar dat schiet niet op.
Heb hem nog niet kunnen openen...ga nu een poging doen hem te branden op CD.

Firmware update heb ik uitgevoerd, maar heeft geen resultaat gehad.
Er is één Philips DVD RW die ik heb kunnen branden, maar die wordt een paar uur later doodleuk niet meer herkend. Ook nieuwe Philips RW DVD's die ik heb gekocht blijkt 'ie niet te lezen...DVD R durf ik bijna niet te kopen om te testen, want als die het ook niet doen dan zit ik straks met een voorraad DVD's die ik niet kan gebruiken.

Het stomme is dat DVD's waar ik eerder nog iets op heb kunnen branden, nu ineens niet meer worden herkend. Het lijkt erop dat de enige logische conclusie nog is: KAPOT???

Of heeft iemand nog andere suggesties?

Vandaag ontdekte ik dat een 'verse installatie' van Nero 6 de DVD-RW wel herkent.
Nog steeds niet van harte, maar van de week toen ik andere software gebruikte deed 'ie het nog helemaal niet (Ashampoo Burning studio, CDBurnerXP) en ook vandaag niet toen ik een ander programma gebruikte (ben de naam even kwijt).

Nu bedacht ik me het volgende:

DVD brander zit in een complete systeem met een voorgeïnstalleerde OEM versie van Nero 6 en lijkt alleen te functioneren met dat programma, ook nadat ik via de Recovery CD de harde schijf heb geformatteerd en alleen Windows geinstalleerd (dus niet alle andere meegeleverde software) + een volledige versie van Nero 6 (ipv de OEM die bij mijn pc werd geleverd)

Zou het zo kunnen zijn dat mijn DVD-brander op een of andere manier 'gekoppeld' is aan Nero? Zeg maar geprogrammeerd om alleen met dat programma te werken?
En dat eerdere problemen met Nero te verklaren zijn vanuit het feit dat de OEM versie een 'conflict' had met de volledige versie die ik daarna had geinstalleerd? Maar nu ik één van beiden heb geinstalleerd, dit probleem is opgelost..

Of zeg ik nu iets heel raars?

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat dat het geval is eerlijk gezegd.
Ik heb er nog nooit van gehoord en heb behoorlijke twijfels of dat wel zo is. Ik ga ervan uit van niet.

Heb uiteindelijk de LG gemaild en kreeg van hen het advies om de brander ter reparatie aan te bieden. Conclusie is dus: brander kapot! Repareren kost ws net zoveel (mogelijk meer) dan een nieuwe brander dus heb ik maar een nieuwe gekocht. Deze ingebouwd en geinstalleerd, alles werkt nu prima. Porbleem zat dus echt in de hardware.

Jammer dat het niet meer onder de garantie viel...
Maargoed, probleem opgelost!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan