Hobby developer gezocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melvinb

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2016
Goedendag,

Ik ben opzoek naar iemand die hobbymatig webapplicaties maakt.

Ik loop met een idee rond voor een applicatie en heb wat op papier gezet.
Zoek alleen iemand om mee te sparren hoe uitgebreid ik het op papier moet zetten en wat een beetje de mogelijkheden zijn.
En iemand die het misschien kan realiseren.

Geen idee hoe het normaal gesproken gaat in deze branche, maar aan de prijzen van de grotere bedrijven te zien is het niet weg gelegt voor iedereen.

Het idee in het heel kort beknopt:
Een schakel tussen 2a3 partijen om efficiënter tijd in te delen en klussen aan te nemen. (Om kosten zolang mogelijk te houden en er zoveel mogelijk aan over te houden)
Het is in de transport branche.

Mochten er specifieke vragen zijn of opmerkingen hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Ik begrijp het verhaal niet. Maar goed, jij schrijft: "Om kosten zo laag mogelijk te houden en er zoveel mogelijk aan over te houden". In de eerst alinea schrijf je: "Ik ben opzoek naar iemand die hobbymatig webapplicaties maakt. Bedoel je, mag niets kosten? Ik denk, dat je als zelfstandige/bedrijf/organisatie gewoon iemand moet inhuren om werkzaamheden te verrichten.

Laatst bewerkt:
Voor niks gaat de zon op. De rest kost geld dat weet ik.

De app moet dus voor de gene die hem gebruiken meer "winst" op leveren. Door bepaalde dingen te combineren.

De app zelf zal gemaakt moeten woorden dat kost geld, maar ik heb niet 20k tot 50k op de plank leggen.(die bedragen lees ik op internet)

Dus ik zoek iemand die het hobbymatig er bij doet, zich in het concept kan vinden en dan door middel van de winst uit de app betaald wil worden. Of tegen wat schappelijke prijzen. De gebruikers zullen voor de app moeten betalen en wat daar uit komt zal de gene die het maakt betaald kunnen worden.

Of is dat een raare constructie?

Dus in het kort heb je het volgende voor ogen:

-Jij schrijft in een paar uur je idee uit.
-Daarna mag iemand anders er vele uren werk in stoppen om het te realiseren.
-En daarna is diegene afhankelijk van jouw talenten als verkoper om zijn geld terug te verdienen.

Oftewel. Er is een reden waarom softwarebedrijven altijd op factuurbasis werken en niet voor een aandeel in een idee. Iets met risico enz.

In de regel is het zinvoller om bij een aantal potentiële klanten te vragen of zij behoefte hebben aan jouw oplossing. Op die manier kun je aan potentiële investeerders (in welke vorm dan ook) laten zien dat er kansen liggen.

Bedankt voor je uitleg!

Ik heb geen idee hoe zo iets werkt vandaar misschien de aparte gedachten.
Klinkt wel logisch wat je zegt inderdaad.

Een schakel tussen 2a3 partijen om efficiënter tijd in te delen en klussen aan te nemen .... Het is in de transport branche.
Dan zal er slimme logistieke software geschreven moeten worden. Dat is geen 1,2,3 tje. Eerst heb je iemand nodig met logistieke kennis voor een "functioneel ontwerp" van de app. Daarna kan een programmeur met dit ontwerp aan de slag.

Zoals hierboven al gezegd: maatwerk is duur. Ook aanpassingen in de toekomst zijn duur.
Standaard software voor de logistiek is goedkoper en dan ben je verzekerd van updates.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan