Hoe: 2 aparte routers op 1 modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

XRamon101X

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2010
Ik heb een modem (arris), die is aangesloten op een Sitecom WL-342 router. Ik wil nu
graag een 2de router op het netwerk aansluiten (bijv. de Sitecom voor een Xbox 360, PC met LAN kabel en Laptop. En de andere voor een PS3, Wii, PSP etc.).
Ik heb al wat op internet gekeken. Nu heb ik een Eminent router op een LAN aansluiting met de Sitecom router verbonden. Ik heb het al getest met draadloze verbinding, nu zie ik Eminent en Sitecom staan (goed dus), maar als ik op de Eminent verbinding wil klikken, maakt ie automatisch verbinding met Sitecom! De Eminent router dient nu dus voor een soort versterking van de Sitecom router, terwijl ik hem krijg voor aparte computers wil gebruiken :confused:.

Wie kan mij helpen????

Mocht je trouwens nog gegevens nodig hebben, of heb je nog vragen, zeg het
dan meteen aub ;)

Je hebt geen 2e router nodig, maar een switch!

Maar, omdat je nu al een 2e router gekocht heb, moet je daarin de DHCP uitschakelen.
Immers, beide routers delen nu IP adressen uit, en dat werkt niet!

modem---- router---- switch en het werkt allemaal
2 routers geeft vaak problemen
en met switch ben je ook nog goed koper uit
ik heb niet je hele verhaal gelezen:o

Dank voor jullie suggesties.
Ik zit er alleen mee: Op de 1 of andere manier kunnen PS3 en Xbox 360 niet tezamen
op één router een goed verbinding hebben (open NAT).. De Sitecom geeft de ene keer mij (PS3) een open NAT en daarna m'n broertje (Xbox 360). Daarom wil ik m'n eigen
router instellen om op HETZELFDE moment een goede verbinding te krijgen..
Ik neem aan (weet ik niet zeker :o) dat je bij de switch elke keer moet 'switchen' naar
de andere router.

Van PS3, Wii etc. weet ik niet veel, ik weet WEL, dat 2 volledig werkende routers op 1 modem NOOIT zal werken.

Ik heb btw mijn eerste router (Sitecom) op 192.168.0.1 (DHCP range 1-100)
en de Eminent op 192.168.1.1 (DHCP range 1-100)
Moet ik de Eminent op 192.168.0.2 zetten EN DHCP op uit zetten?

In de 2e router DHCP UIT, dan gaat deze als switch werken

In de 2e router DHCP UIT, dan gaat deze als switch werken

Ok, dus 2 volledige werken niet :confused:, dan moet ik in een andere sectie gaan vragen hoe ik het voor elkaar krijg om allebei de Xbox en PS3 werkend te krijgen..
Bedankt mrmusic, je hebt me weer wat wijzer gemaakt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan