hoe 2 word documenten samenvoegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

shidan

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Berichten
354
goedemiddag,

ik heb 2 word documenten die ik wil samenvoegen.
beiden halen data uit dezelfde database en hebben een andere kop en voettext.
beide documenten moeten steeds samen worden afgedrukt.

heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen?


shidan
 
Hoi,

Als ik je goed begrijp:

Open eerst het document waaraan de inhoud van het andere moet worden toegevoegd.
Ga naar het eind van het document (Ctrl-End)
Voeg een pagina-einde in (Ctrl-Enter)

Open het document waarvan de inhoud moet worden toegevoegd
Selecteer de hele inhoud (Ctrl-A)
Kopieer (Ctrl-C)
Sluit het document

Je staat nu weer met de invoegpositie op de nieuwe pagina van het eerste document.
Plak (Ctrl-V)

Klaar.
Sla het geheel eerst op onder een nieuwe naam en je kunt weer samenvoegen.
 
zo simpel is het nu ook weer niet
:-)

als ik het tweede document copiëer krijg ik tweemaal dezelfde kop en voettext.
dit wil ik nou net vermijden
 
Ehh ... uit het tweede document de kop- en voettekst verwijderen voor de kopieer en plak-actie ..... ??
 
dat lukt dus niet.
de kop-en voettext moeten behouden blijven
 
Ja, maar kennelijk niet, wanneer je de inhoud wilt samenvoegen ..... :confused:
Dan moet je t.b.v. het samenvoegen dus hetzelfde document apart opslaan, maar dan zónder de kop- en voetteksten.
Of je moet naast de twee oorspronkelijke documenten één nieuwe maken terwillen van de gecombineerde samenvoeg-actie
 
Laatst bewerkt:
Aan het eind van het eerste document en insert -> sectie break -> next page zetten.

Op de nieuwe pagina gaan staan en dan in de kop en de voettekst de link naar de vorige sectie verwijderen. (button link to previous). Vervolgens document 2 erin plakken.

ik heb geen nl versie van Word bij de hand om de juiste Nederlandse kreten te roepen

Ron
 
Laatst bewerkt:
Ik werk wel met 2003 maar ik gok erop dat 2007 dit niet heeft verwijderd.

invoegen -> eindmarkering -> volgende pagina
dan
invoegen -> bestand -> jouw word document
 
Ik werk wel met 2003 maar ik gok erop dat 2007 dit niet heeft verwijderd.

invoegen -> eindmarkering -> volgende pagina
dan
invoegen -> bestand -> jouw word document

Hoi,

Nou ... in 2007 is die laatste er nog wel, maar weer op een heel andere manier:

Boven het lint: sectie 'Invoegen'
Rechts in die sectie (het lint dus ....) klikken op 'Object' en dan het tabblad 'Bestand gebruiken'
Handiger is het keuzepijltje direct achter 'Object' en dan 'Tekst uit bestand' kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan