Hoe aan te sluiten router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

piete663

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2003
Berichten
6
Mijn man en ik zijn leken op het gebied van computers,wij hebben een SMC router gekocht met ingebouwde modem,nu hebben we nog een groene USB modem,houdt dat dan in dat die weg kan?(Sorry,als het een domme vraag is..)En haal je die weg voor je de andere installeert?Wie kan ons helpen?
Groeten Dolly
 
Welkom op helpmij, de USB modem die jullie nu hebben kan weg, voor de modem/router die jullie hebben gekocht zal een ethernetkaart per computer geplaatst moeten worden.

Neem de handleiding door, en als je vragen mocht hebben, weet je helpmij te vinden. Ook in de sectie handleidingen staat veel uitleg over hoe te handelen.

Groeten Oossie
 
Hallo beste mensen domme vragen kennen we niet, en de modem kun je weg doen voordat je de ander installeerd.
We zijn allemaal begonnen als leken op pc gebied en al doende leert men.
 
ROUTER

Bedankt alvast,moeders gaat het proberen!Nog 1 vraagje ,als je IP adres gevraagd word,gebruik je dan het IP ADRES DAT JE VAN JE INTERNET PROVIDER HEBT GEKREGEN?IN ONS GEVAL PLANET?
MIJN HARTELIJKE DANK!!!
GROETEN DOLLY
 
Nee, je moet alleen de adressen van je interne netwerk opgeven.
Het IP adres van planet hoef je zelf nergens in te vullen volgens mij.

Groeten Oossie
 
Grrrr..Nog geen verbinding

Ben lang bezig geweest,lan verbinding is goed,op de draadloze router SMC7404WBRA werken alle lampjes goed,data knippert.ADSl lampje is groen.Alles heeft in principe verbinding,alleen krijg ik geen verbinding met het internet!!Geeft dan de melding: kan server niet vinden of fout dns....Ik heb het hele traject op SMC pagina doorlopen,volgens goede vriend (die er veel verstand van heeft)is alles goed ingevuld.Iemand enig idee wat het kan zijn??
Groeten Dolly
 
Kun je wel pingen ?
ping 195.121.1.34 wat krijg je dan retour ?

Groeten Oossie
 
Geen server

Ik heb ping 195.121.1.34 geprobeerd en kreeg deze melding:ping wordt niet herkend als een interne of externe opdracht,programma of als batch bestand.
 
Dat pingen moet je wel in een dosbox doen.:thumb:
 
Ping-pong

Ik heb ping in Dos gedaan.Nada dus.Ik weet het niet meer!

Groeten Dolly
 
kun je je router wel benaderen met je internet browser ?
 
nee, niet in dos maar in een dosbox. dus als windows is gestart. Want anders heb je kans dat je netwerkkaart het (nog) niet doet. Dus :uitvoeren>cmd enter. en daarin proberen te pingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan