hoe activeer ik java?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
hallo
hoe activeer ik java, want bij sommige sites kan ik het menu niet lezen.
mvg

Heb je wel de Java Virtual Machine geïnstalleerd? En om welke Windows gaat het? Nog (fout)meldingen?

Groetjes,
Bennie

nee heb nog niets geinstalleerd.
heb windwos xp pro.
geen foutmeldingen alleen bij sommige sites kan ik dus de menu,s niet zien zoals bij marantz en tannoy, bij tannoy kan ik nog kiezen tussen java of html waarbij die met html wel is te zien.
bij marantz kreeg ik een bericht waarin stond dat ik geen java had.
vandaar deze vraag.

Laatst bewerkt:
ik weet niet, meschien moet je het dan effe downloaden :)

Installeer de Microsoft VM:

Installeer SP1 voor XP (geen SP1a maar kijk of je SP1 ergens kan vinden in SP1a is die er uitgehaalt)

of www.virtualmachine.tk (5.00.3810 is de laaste)

nou, ik heb ook Java, het heet Java web start.. ik kreeg onlangs de mededeling om java te downladen toen ik een site bezocht..sindsdien is de pc veel trager geworden.. :-(( en het downladen van een site met java duurt veeeel langer dan normaal.. ik had eigenlijk nooit problemen met het downladen van een site..
Heb ik misschien de verkeerde java??? kan ik het weer verwijderen???

Typ in start\uitvoeren:
jview [enter]

Groetjes,
Bennie

hoi bennie..

dat heb ik dus gedaan, ik krijg een zwart scherm, maar voordat ik het lezen kan, verdwijnt het alweer.. :-(((

Heb je enig idee of ik dus java web er weer af kan gooien?? de pc is n.l. zo traag geworden...ik heb geen virus/spyware.. en pc is pas gedefragmenteerd..

Type jview in een DOS-box (start\programma's\bureau-accessoires).

Maar Javaweb is iets anders. Wat is dat?

Groetjes,
Bennie

Bennie...

Vreemd!!! Ik kan nergens een DOS-box vinden.. terwijl ik het toch wel had...maar niet in bureau-accesoires, en ook niet in start...

Het java prog programma dat ik op de pc heb heet: Java Web Start...Het start vanzelf op wanneer ik een site open waar java op is, alleen duurt het opstarten dan veel langer dan voorheen...Ik heb het programma onlangs gedownload, toen ik een site opende en het advies kreeg om het java programma te downloaden om die site beter te kunnen lezen...ik kan me echt niet meer herinneren welke site het was...volgens mij kon ik voorheen ook wel pagina's met java openen en lezen...

Waarschijnlijk kan ik het programma maar beter verwijderen???

groeten

ria

Zie je de DOS-prompt ook niet bij start\programma's? (helemaal onderaan). En kan je die Java Web Start verwijderen via configuratiescherm\software?

Groetjes,
Bennie

Nee echt niet Bennie.. ik begrijp er niets van, want ik had altijd wel de DOS.box...

En ja, ik kan de Java Web Start wel verwijderen in software.. zal ik dat maar doen???

groet

ria

Ja, ik zou 'em maar verwijderen. Is er wel een bestand met de naam command.com op je schijf? Kijk in de Windowsmap(pen). Als je daarop dubbelklikt kom je ook in een DOS-scherm. Typ exit om het te sluiten.

Groetjes,
Bennie

Open de Verkenner. Ga naar mapopties in het menu beeld. Klik op tabblad "beeld". Kijk onder "geavanceerde instellingen". Zorg ervoor dat "alle bestanden weergeven" staat aangevinkt.

Groetjes,
Bennie

Alle bestanden weergeven stond al aangevinkt bennie..

Ik kan nog steeds geen command.com vinden.. :-((

Ik snap het niet. Dat bestand moet er gewoon opzitten. Het lijkt wel een spook-PC:confused:

En als je command.com intypt in start\uitvoeren [enter], wat dan?

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan