hoe afbeeldingen automatisch verklein in mobiele weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzolini

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
Ik heb mijn site nu al zo kunnen krijgen dat de tekst leesbaarder wordt als je de site via smartphone oproept.

Maar ik vind bitter weinig terug over hoe ik afbeeldingen kan automatisch verkleinen naar gelang de resolutie.

Kan iemand mij hiermee helpen? Kan dit via css?

Dit kan met css, hoewel dit niet de "beste" oplossing is is dit wel responsive:

HTML:
img{
   max-width:100%;
}

Woopsie, te snel geplaats, dus de rest:

Dit is niet ideaal omdat op een mobiel apparaat nu nog steeds de "grote" image word geladen. Zeg je hebt een 800px brede image dan zal deze nog steeds als 800px brede image gedownload worden. Als de site verder geoptimalisseerd zou moeten worden dan dient u de schermbreedte te herkennen en vervolgens een minder grote image laten downloaden.

Al is de bovenstaande oplossing acceptabel voor de meeste websites :)

Laatst bewerkt:
Bedankt!

Inderdaad de site ziet er nu al een stuk beter in, het stukje css code om de resolutie te herkennen had ik al. Nu zijn er wel nog tal van kleine verbeteringen maar de meeste pagina's op www.infoslovenia.be zijn via smartphone een stuk toegankelijker om te lezen.
Dit kan met css, hoewel dit niet de "beste" oplossing is is dit wel responsive:

HTML:
img{
   max-width:100%;
}

Woopsie, te snel geplaats, dus de rest:

Dit is niet ideaal omdat op een mobiel apparaat nu nog steeds de "grote" image word geladen. Zeg je hebt een 800px brede image dan zal deze nog steeds als 800px brede image gedownload worden. Als de site verder geoptimalisseerd zou moeten worden dan dient u de schermbreedte te herkennen en vervolgens een minder grote image laten downloaden.

Al is de bovenstaande oplossing acceptabel voor de meeste websites :)

Geweldig !

Een kleine tip, u hoeft als u reactie geeft op het voorgaande bericht niet de "Quote" knop te gebruiken :)
Die knop is bedoeld om een stuk (of hele reactie) van een eerder bericht nog eens extra onder de aandacht te brengen.
Omdat u in dit geval direct op mijn bericht reageerd is dit dus niet nodig :D

Veel succes met de rest van de website :thumb:

[edit]Ik zie dat u rechtermuisknop niet toelaat op uw pagina. Dit is erg gebruikersonvriendlijk.(openen in ander tab bijv. werkt nu niet) U zou misschien willen overwegen dit eruit te laten. Als u dit gebruikt om uw foto's te beschermen dan kan ik u in ieder geval al zeggen dat dat niet werkt. Aangezien iemand die een foto wilt opslaan simpelweg het pad kan kopieren, zoals bij de vlag: http://www.infoslovenia.be/vlag.jpg

Slechts een kleine tip om uw gebruikers wat vrolijker te maken :)
[/edit]

Laatst bewerkt:
en hoe kan ik er voor zorgen dat bezoekers wel de rechtermuisknop kan gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan