Hoe altijd laten staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik vos

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2001
Hallo, nog een C++ vraagje...

Hoe zorg ik dat de 'reactie' blijft staan?

Nadere uitleg:

Bijvoorbeeld Hello World... Als ik die doe, zonder er het commando Sleep(aantalmilliseconden) in te gebruiken, dan flitst hij alleen, hij sluit meteen af.

En dan kan ik wel gewoon Sleep(999999999999999) doen (weet niet eens of dat werkt...) maar dat is niet de bedoeling. Hij moet pas uitgaan als ik daarom vraag, en niet na een bepaald aantal seconden.

Alvast bedankt

Ja, daar staat Hello World bij ja... :8-0:
Wel een beetje anders dan die ik eerst had, maar ook deze flitst meteen weg... hij sluit meteen af.

alvast bedankt

en nog een Hello World :8-0:
Weer een andere... maar hier snap ik dus helemaal niks van wat ik nou precies erin moet zetten...

De vraag is gewoon WAAROM SLUIT HIJ METEEN AF???

waarom blijft hij niet staan totdat ik hem wegklik

Ik heb het nog steeds niet gevonden...

Maar volgens mij hoort het gewoon zo te zijn, dat als ik niks van tijd instel, dat ie gewoon blijft staan...

want ik heb op internet nog geeneen voorbeeld gezien waarin ze Sleep(5000) oid. gebruiken...

Volgens mij is jouw Hello World programma een zogenaamde Win32 applicatie (draait dus in een command prompt omgeving). Het is niet C++ maar Windows die dat venster meteen sluit als het programma klaar is. Je moet dus de instelling in Windows wijzigen zo dat het venster waarin je programma sluit handmatig gesloten moet worden. Beetje onzinnig voor een oefenprogrammaatje maar zo zou je het moeten doen.

Heeft volgens mij dus niets met C++ te maken.

Als je het in C++ wilt oplossen zou ik na het schrijven van Hello World gewoon nog een regeltje zetten dat op input wacht: "cin >> a" of zoiets maar dan moet je weer een variable declareren enzo. Ik zou me er niet druk om maken.

Bedankt, maar hoe ga ik dat in windows veranderen...:(

En dat is een vraag die niet hier hoort...

Dus, bedankt voor de reakties, ik zoek weer verder!

(tot zover is het dus opgelost)

probeer dit is, ik kan het niet testen want heb geen c++ compiler .

#include<iostream.h>
#include<conio.h>

void main ()
{
clrscr () /wist het scherm
cout << " hello world "; /uitvoer
getch () /wacht op een toets om programma af te sluiten
}

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan