Op een eenvoudig werkblad voor een peuterspeelzaal heb ik voor elke dag in de week apart opgesomd de kinderen die komen (namen) met in de kolom ernaast geboortedatum. Nu wil ik per dag apart kunnen sorteren op kolom geboortedatum óf naam kind, zonder dat excel dan andere dagen (rijen) meeneemt. Dus ik wil bv. rij 4 t/m 24 sorteren op een van de kolommen, waarbij hij rij 1-3 en 25-x niet meeneemt. Hoe gaat dit ook alweer?
In een vorige versie die helaas verloren is gegaan is me dit gelukt, maar ik weet niet meer hoe (ik dacht iets met nullen zetten in de lege rijen tussen de dagen, maar dit lukt nu niet...)
Ik ben slechts een amateur, dus bovenstaande kan allemaal vast professioneler, maar ik hoop dat iemand me in eenvoudige bewoordingen kan helpen.
Alvast dank!
Mark Werner
Apeldoorn.
In een vorige versie die helaas verloren is gegaan is me dit gelukt, maar ik weet niet meer hoe (ik dacht iets met nullen zetten in de lege rijen tussen de dagen, maar dit lukt nu niet...)
Ik ben slechts een amateur, dus bovenstaande kan allemaal vast professioneler, maar ik hoop dat iemand me in eenvoudige bewoordingen kan helpen.
Alvast dank!
Mark Werner
Apeldoorn.