• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe aparte selectie rijen te sorteren binnen één werkblad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

M Werner

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2006
Op een eenvoudig werkblad voor een peuterspeelzaal heb ik voor elke dag in de week apart opgesomd de kinderen die komen (namen) met in de kolom ernaast geboortedatum. Nu wil ik per dag apart kunnen sorteren op kolom geboortedatum óf naam kind, zonder dat excel dan andere dagen (rijen) meeneemt. Dus ik wil bv. rij 4 t/m 24 sorteren op een van de kolommen, waarbij hij rij 1-3 en 25-x niet meeneemt. Hoe gaat dit ook alweer?
In een vorige versie die helaas verloren is gegaan is me dit gelukt, maar ik weet niet meer hoe (ik dacht iets met nullen zetten in de lege rijen tussen de dagen, maar dit lukt nu niet...)

Ik ben slechts een amateur, dus bovenstaande kan allemaal vast professioneler, maar ik hoop dat iemand me in eenvoudige bewoordingen kan helpen.

Alvast dank!

Mark Werner
Apeldoorn.

Ik moet hier vast en zeker iets missen, maar je kan dus niet manueel de rijen 4-24 selecteren en daarop de sortering toepassen?

Graag wat meer uitleg indien dit niet kan. Misschien een voorbeeldbestandje?

Beste Mark,

Helemaal snappen doe ik het niet, maar je kunt via de rijnummer rij 4 t/m 24 selecteren en dan sorteren. Excel zal dan aangeven dat er meer aangrenzende gegevens zijn. Je kunt dan aangeven dat je met de huidige set gegevens wilt werken.
Wat is de reden dat je een beperkt deel wilt sorteren?

Je kunt inderdaad een kolom toevoegen met enen (rij wel sorteren) en nulllen (rij niet sorteren). Bij sorteren sorteer je eerst op die kolom aflopend zodat de enen boven komen te staan.

Succes,

Richard

Beste Wigi en Richard,

Ik ben kennelijk niet duidelijk genoeg geweest, maar dankzij de richting die Richard aangeeft ben ik er toch uitgekomen: aan het begin van het blad horizontaal de rijen selecteren en in het schermpje wat je krijgt aangeven op welke kolom je gesorteerd wilt hebben. Klaar is Kees.

Dank!

Mark.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan