• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe autolatisch een vorm leggen op een bepaalde dag voor gans het jaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Hi

Iemand werkt in het 4/5 stelsel en is op woensdag thuis.
In het programma moet hij nu al aanduiden dat hij 4/5 werkt. Dit i.v.m. Met ziekte en vermindering van bepaalde dagen.

Ik zou willen dat er dan automatisch op alle woensdagen die een datum bevatten de volgende code word toegepast die staat in de module MmenuRibbon in de select case 4/5.

Mijn probleem is hoe vind ik alle woensdagen terug op de kalender en die enkel een datum bevatten .

In bijlage het volledige programma.

Bijlagen

als je zo alle mogelijke varianten zal moeten voorzien, dan wordt dat een onoverzichtelijk kluwen ...
Die "MmenuRibbon " is voor jou
Code:
Sub Woensdagen()
   Dim c       As Range
   For Each c In Sheets("2019").Range("B5:Q45").Cells                'gans je agenda
      If IsDate(c) And Not c.MergeCells Then                         'cel bevat een datum en is geen samengevoegde cel
         If Weekday(c, vbMonday) = 3 Then Inkleuren c                'het is een woensdag, dan naar die andere macro springen
      End If
   Next

End Sub

Sub Inkleuren(c As Range)
   c.Interior.ColorIndex = 3 'als stom voorbeeld, de achtergrondkleur veranderen
End Sub

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je die MmeuRibbon is voor mij?
Maar hoe die sub woensdagen aanroepen.
maar hoe de code aanpassen zo dat elke weekdag kan gekozen worden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan