• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe automatisch een tabel aanvullen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tim !
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim !

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2025
Beste,
In bijlage vind je een voorbeeldmap.
Het probleem waar ik op stoot is dat ik op blad1 in de eerste kolom een naam aanklik (meerkeuze) en ik zou willen dat in de 2de kolom automatisch de waarde komt bij de gemaakte keuze.
De tabel waaruit de gegevens komen staan in blad 2, de te koppelen waardes staan telkens naast de naam/stad.

Ik heb al een tijdlang zitten zoeken naar de juiste formule maar het lukt me echt niet.

Kan iemand halpen?

Mvg Tim

Bijlagen

Dank voor het voorbeeldje. Probeer deze eens voor B5 op blad1.
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A5;Blad2!$A$4:$B$9;2;0);"")

Bijlagen

In mijn echt bestand staan in de kolommen soms meer dan 1 woord. Ik weet niet of dat het moeilijker maakt.
Ik dacht eerst aan een ALS formule maar weet niet dewelke ik moet gebruiken

Maak het voorbeeldje dan eens meer gelijkend...

Net getest, niet normaal, ik heb er letterlijk 2 weken op gezocht (ik heb hier niet voor gestudeerd ofzo he, ben gewoon een excel liefhebber) en jij vindt de oplossing op 5min!
Echt bedankt, het is idd opgelost...

Yep, het is gelukt, eerst erkende de formule mijn tabblad niet maar omdat de naam 'machines en aanbouwdelen' heet diende ik het tussen ' ' te plaatsen en het is helemaal in orde.
Nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan