hoe begin ik met frontpage 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

angela57

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
hallo ik ben een totale onbenul, op het gebiet van website`s maken.

ik heb heb frontpage office 2003

mijn website http://www.radiosoundblaster.com

moet ik nog maken.

ik heb geen enkel idee hoe ik moet beginnen

HELP MIJ ALS JE BLIEFT

'n Website maken zonder helemaal enige kennis van html, tja. Je zult vrijwel altijd toch wel 'ns iets met de hand moeten aanpassen.
Overigens zou ik je heel erg sterk afraden om FrontPage te gebruiken, want dat maakt sites die meestal alleen maar goed werken in Internet Explorer. En steeds meer mensen gebruiken andere browsers en zien dan meestal helemaal niets of van dat computer-abacadabra.
Microsoft zelf, de maker van FrontPage, ontraadt al 'n hele tijd om 't nog te gebruiken omdat 't zwaar verouderd is.
'n Goed gratis alternatief is Kompozer: http://www.kompozer.net/
Nederlandstalig forum daarover: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewforum.php?f=26
(Omdat dat vaak misverstanden geeft: Kompozer is de opvolger van NVU)
Kompozer levert code die in principe in alle browsers werkt.
En over html kennen: als je 'n Engelse brief wilt schrijven kun je woord voor woord opzoeken in 'n woordenboek, maar dat levert nog geen lekker lopend verhaal op. Zoiets.

'n Website maken zonder helemaal enige kennis van html, tja. Je zult vrijwel altijd toch wel 'ns iets met de hand moeten aanpassen.
Overigens zou ik je heel erg sterk afraden om FrontPage te gebruiken, want dat maakt sites die meestal alleen maar goed werken in Internet Explorer. En steeds meer mensen gebruiken andere browsers en zien dan meestal helemaal niets of van dat computer-abacadabra.
Microsoft zelf, de maker van FrontPage, ontraadt al 'n hele tijd om 't nog te gebruiken omdat 't zwaar verouderd is.
'n Goed gratis alternatief is Kompozer: http://www.kompozer.net/
Nederlandstalig forum daarover: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewforum.php?f=26
(Omdat dat vaak misverstanden geeft: Kompozer is de opvolger van NVU)
Kompozer levert code die in principe in alle browsers werkt.
En over html kennen: als je 'n Engelse brief wilt schrijven kun je woord voor woord opzoeken in 'n woordenboek, maar dat levert nog geen lekker lopend verhaal op. Zoiets.

ik geef het maar op dit word te moeilijk voor mij met dit programma kan ik helemaal niets mee en niet mee om gaan ik dacht dat het eenvoudiger maar ik heb mij vergist dus ik laat die website voor wat het is aan gezien ik geen website kan maken

Laatst bewerkt:
ik geef het maar op dit word te moeilijk voor mij met dit programma kan ik helemaal niets mee en niet mee om gaan ik dacht dat het eenvoudiger maar ik heb mij vergist dus ik laat die website voor wat het is aan gezien ik geen website kan maken

Nou ... niet zo hopeloos hoor ....
Als je in dit scherm op mijn link klikt kom je op een website ......
Weet je hoe dié gemaakt is ..... ?
'Gewoon' met Word ..... ;)

dat kan wel zijn maar ik weet niet eens hoe en waar ik moet beginnen en wat ik moet doen precies vijtelijk moet ik een stukje voor mijn ogen zien gebeuren hoe dat moet met lezen van manuals pak ik niet op bij voor beeld met hulp op af stand als ik maar iets gezien hebt hoeft niet alles dan pak ik het eerder en sneller op.

daar bij komt ook nog is dat ik niemand meer heb die imij kan helpen geen familie vrienden of kennisen ik vben alleen af hankelijk van vreemde.

daarbij komt ook nog is dat iedereen iets anders er over zegt en geen enkele uitleg geeft hoe ik moet beginnen dus dir schiet ook niet op het aan mensen te vragen daarom stop ik er mee

Laatst bewerkt:
Angela57 het is nuauwelijks te doen om iemand vanaf stap1, stap voor stap, te begeleiden via een forum.
Vandaar de link naar een handleidng die dat min of meer probeert te doen.
Hoe moeilijk een site te maken is, hangt af van je eisen.
Een plaatje met tekst is uiteindelijk ook een site.

Voor frontpage zijn er goede boeken, die je stap voor begeleiden naar een acceptabel resultaat.
Wel is het zo dat, zoals eerder is opgemerkt, FP niet het eerst aangewezen programma is. Het is gebruikersvriendelijk maar werkt niet volgens de webstandaarden.

Op internet zijn er verschillende sites te vinden waar je een site aan de hand van een sjabloon in elkaar zet. b.v de strato site builder (€ 1 voor het eerste jaar)
Ook magix website maker is op dat gebied de moeite van een bezoekje waard.

Wanneer je professionele bededoelingen hebt, doe het dan niet op deze manier
Anders, wanneer je niet te veel eisen aan je site stelt, kun je zo een leuk ogende site bouwen.

Probeer het gewoon en laat het hier weten als je vastloopt.
Er is dan vast wel iemand die je dan verder kan helpen.

Laatst bewerkt:
ik heb via microsoft office puplicer een ontwerp voor mijn wepsite kunnen maken

kan het helaas hier niet laten zien maar komt nu wel goed denk ik

Laatst bewerkt:
dat gebeurt vaker hier op helpmij.
bij mij af en toe wel althans;)

ik had nog een cdrom easy computing, daar staat een programma op waar mee je makkelijk zonder kennis te hebben van htlm een website mee kan maken.

en ach daar kan ik op kliederen lol oevenen was nog ratis ook bij een computerblad :D

ps: dat programma heet studio webdisign.;)

Laatst bewerkt:

Ja, en met alle respect: dat is te zien. Het werkt voor geen meter in Opera, voldoet aan geen enkele W3C-eis en is niet bepaald gebruiksvriendelijk...

Niet echt representatief denk ik.

Dat komt nog niet eens zozeer omdat hij niet valid is, maar vooral omdat ook Word er bergen code in stopt die alleen in Internet Explorer werken. In Firefox werkt die site ook niet.
En omdat steeds meer mensen andere browsers gebruiken dan Internet Explorer, begrijp ik eigenlijk niet dat er nog steeds adviezen worden gegeven om iets te maken wat alleen onder Internet Explorer werkt. Ook Microsoft heeft inmiddels trouwens programma's die wél werken volgens de standaard van w3c, dus zelfs als je 'n Microsoft-fan bent kun je zo werken.
Ik vind 't zo zonde van de tijd voor mensen die net beginnen. Ik heb tientallen mensen in de loop der jaren kunnen vertellen dat ze weer helemaal opnieuw konden beginnen.

Dat komt nog niet eens zozeer omdat hij niet valid is, maar vooral omdat ook Word er bergen code in stopt die alleen in Internet Explorer werken.

Zonder al die rotzooi die het IE-only maakt werkt het nog steeds niet. Aan de andere kant: als je het W3C-valid maakt, is je Word-bende er wel uit, als het goed is.

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar als er geen IE-only code in zit is er in ieder geval 'n káns dat je 't enigszins fatsoenlijk ziet...

nou ik zou dan zeggen als frontpage niets en dat andere ook niemaken jullie die website voor mij dan praten is wel zogemakelijk maaik als beginner heb er heel erg veel moeite mee

'Maken jullie de website voor mij dan' en 'praten is wel zo makkelijk'?

Eh, een forum is bedoeld om te praten. We proberen je te helpen, maar als je te lui bent vanaf 0 te beginnen, is er niets dat wij voor je kunnen doen. En ik wil best een website voor je maken, voor 2000 euro ben je de eerste.

Wat een mentaliteit weer, helaas is het aan de orde van de dag op dit forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan