hoe beginnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

windels

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
ik heb een oude pc, die toch uit garantie is, en aangezien hij niet over te clocken is zou ik graag de case wat modden
maar hoe begin ik eraan
ik zou graag een vorm hebben in de kast, en wat lichtjes...
veel geld wil ik er ook niet aan uitgeven ...

Je kan het zo duur maken als je zelf wil. Hoe te beginnen en hoe het er uit eindelijk uit moet gaan zien, bepaal je zelf.:)

Kijk maar eens rond in de link van m'n handtekening, daar vind je ook uitleg hoe je een aantal dingen kunt aanpakken.
Als je vragen hebt, stel deze gerust.

Laatst bewerkt:
crash zei:
Je kan het zo duur maken als je zelf wil. Hoe te beginnen en hoe het er uit eindelijk uit moet gaan zien, bepaal je zelf.:)

Kijk maar eens rond in de link van m'n handtekening, daar vind je ook uitleg hoe je een aantal dingen kunt aanpakken.
Als je vragen hebt, stel deze gerust.

maximum zo'n 20-25 euro :rolleyes:

hoe doe ik de case ervan? eerst de vijsjes losvijzen en dan ... ? ik ben bang om de case te plooien of stuk te maken, hij hangt nogal sterk vast :P

Laatst bewerkt:
windels zei:
maximum zo'n 20-25 euro :rolleyes:

hoe doe ik de case ervan? eerst de vijsjes losvijzen en dan ... ? ik ben bang om de case te plooien of stuk te maken, hij hangt nogal sterk vast :P

Je bedoelt hoe je hem openen maakt? schroefjes en flink hard duwen/trekken...Veel kan je er niet aan kapot maken

windels zei:

maar mn bedoeling is eigenlijk : wat gaatjes in de case boren, en eronder zo wat verlichting, maar die verlichting waar zit dat dan precies aan vast?:o

Dat ligt er aan.

meestal zien ze er uit al een "mini" tl buis. deze kan soms bevestigt worden met een plak stip die er soms op zit. of anders gewoon met schroefjes

Een CCFL(Cold Cathode Fluorescent Lamp) licht, kun je heel makkelijk met plakband "verborgen" in je kast bevestigen. Deze zijn erg dun en worden niet warm. Ze zijn in verschillende kleuren te verkrijgen en sommige geven twee of drie verschillende kleuren te gelijk. Hou er wel rekening mee dat er een "Converter"(trafootje) bij zit, die je ook kwijt moet in de kast.

CCFL
(Cold Cathode Fluorescent Lamp.)

Een kleine TL-buis met een fluoriserende kleur die in een PC-kast gemonteerd kan worden. Doel van zo'n lamp in de PC-kast is de kast te verfraaien, het is mooier om de hardware te kunnen bekijken via een venster met mooie kleuren. Het voordeel van een CCFL-lamp ten opzichte van een 'normale' Neon-buis is dat een CCFL slechts een paar millimeter dik is en kan werken met een 12 volt adapter. Bovendien is de warmte-opbrengst van een CCFL veel lager dan van een normale TL-buis. Specificaties CCFL:

* 15000 branduren, door de current omlaag te brengen kan het veel meer branduren krijgen.
* Ongeveer 30 cm lang en de diameter is ongeveer 0,62 millimeter.
* 12 Volt.
* Het aan- en uitschakelen van de lamp kost geen levensduur.
* De Lamp kan tot 25% worden gedimd.
* Geen storing door radiogolven.
* De lamp flikkert niet wanneer het warm of koud is.
* Heeft geen ingewikkelde voedingen nodig, een simpele transformator is voldoende.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Laatst bewerkt:
crash zei:
Een CCFL(Cold Cathode Fluorescent Lamp) licht, kun je heel makkelijk met plakband "verborgen" in je kast bevestigen. Deze zijn erg dun en worden niet warm. Ze zijn in verschillende kleuren te verkrijgen en sommige geven twee of drie verschillende kleuren te gelijk. Hou er wel rekening mee dat er een "Converter"(trafootje) bij zit, die je ook kwijt moet in de kast.

Bron:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3
is dat dan met batterijen fzo?:o

Nee, de converter sluit je aan op een 12 Volts lijn, deze kun je gewoon van de voeding pakken.:)

crash zei:
Nee, de converter sluit je aan op een 12 Volts lijn, deze kun je gewoon van de voeding pakken.:)
kun je daar een foto van tonen :o 'k ben nog niet echt mee in dit mod wereldje:p

Het plaatje, dat ik liet zien, is een stekker die naar je hardeschijf of cd/dvd speler/brander loopt. Vaak heb je nog zo'n stekker vrij hangen in de kast.

Sommige CCFL neon wordt verkocht compleet met een stekker er aan, dus hoef je zelf niet te rommelen. Die ik gebruik hebben alleen losse draden, dus moest ik zelf een aansluiting maken. 1 voordeel ik kon er meteen een tuimelschakelaar tussen zetten.

crash zei:
Het plaatje, dat ik liet zien, is een stekker die naar je hardeschijf of cd/dvd speler/brander loopt. Vaak heb je nog zo'n stekker vrij hangen in de kast.

Sommige CCFL neon wordt verkocht compleet met een stekker er aan, dus hoef je zelf niet te rommelen. Die ik gebruik hebben alleen losse draden, dus moest ik zelf een aansluiting maken. 1 voordeel ik kon er meteen een tuimelschakelaar tussen zetten.
'k heb 5 zo'n stekkers waar idd nog 1 van vrij hangt :)

ps: weet iemand soms een online shop voor casemod materiaal (liefst België)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan