• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe beginnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sluca

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Dag iedereen,

Ik ga mijn probleem proberen uit te leggen met een voorbeeld:

10 dagen moeten gespreid worden over augustus en september.
Deze 10 dagen moeten aaneensluitend zijn dus eind augustus en begin september. Enkel de zondagen mogen niet meegeteld worden.
Als Excel op één of andere manier kan aanduiden op welke dag in augustus die 10 dagen dan beginnen (in dit geval dus 27-08-13) dan zou me dat al een heel eind verder helpen.

Het is dus de bedoeling dat ik een aantal dagen opgeef en ook over welke maanden er gespreid moet worden en dat ik dan een begindatum als resultaat krijg.

Ik weet zelfs niet wat ik moet zoeken op het forum want ik weet niet welke formule ik hiervoor kan gebruiken of in welke richting ik het moet zoeken.

Het is niet mijn bedoeling dat iemand een kant-en-klaar formuliertje voor me maakt, maar ik heb gewoon iemand nodig die me op de goede weg zet :-) .

Alvast bedankt!

sluca,

Zou je met het voorbeeld uit de voeten kunnen?
Wellicht zijn er die het nog mooier kunnen:)
Omdat ik niet weet met welke versie je speelt, zijn er twee voorbeeldjes.

Bijlagen

Dank je wel allebei voor de reacties. @Ad Becude: het ziet er erg mooi uit maar ik raak er niet wijs uit :D (ligt volledig aan mij).

Zover ben ik al (denk ik):

Bij T1 breng je het nummer van de maand in en dan krijg je in de kolommen D+E en S+T de maand en de maand-1 te zien. Maar veel verder kom ik eigenlijk niet.

Ik begrijp E1 niet, je kan de maand kiezen maar waarvoor dient dit precies?

Ook zou de zondag er niet mogen tussen zitten, maar volgens mij is het de zaterdag die ontbreekt, al is dat iets wat snel aangepast kan worden :-) .

Het is al laat nu, ik bekijk het deze week verder, maar toch sowieso al super hard bedankt!

Sorry voor de late reactie. Het ziet er echt heel goed uit, alleen doet het niet precies wat ik bedoel. Ik heb zelf al heel wat gepuzzeld maar raak er niet wijs uit :) . Het lijkt me echter te moeilijk om echt te kunnen uitleggen wat ik precies nodig heb dus hier mag een slotje op :) . Bedankt voor alle moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan