Hoe belangrijk is een processor bij games?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Tsja, de titel zegt het eigenlijk allemaal wel. Ik heb momenteel een 6800GT (XFX) i.c.m. een Athlon64 3500+. Nu vind ik dat ik toe ben aan een upgrade. Ik wil hier uiteraard zou min mogelijk geld aan uitgeven, maar ben tevens bereid voor iets goeds wat meer te betalen. Ik wil de nieuwste spellen goed kunnen spelen. Nu vraag ik mij af of slechts een videokaartupdrade genoeg is, of dat ik er goed aan doe een nieuwe processor erbij te nemen? Is er nog iets interessants voor de socket 939? Of moet ik in geval van een upgrade gewoon een niew moederbord kopen? Zal het verschil tussen bijv. mijn processor i.c.m. bijv. een 8800 GTS 320mb groot zijn dan die videokaart in een combinatie met een snellere processor?

Ik heb een 8800 GTS in samenwerking met een Athlon 5600+ van Socket AM2 en dat werkt perfect :thumb:
Let wel op als je een nieuw moederbord neemt of je dan DDR 2 heb want miss heb je nu DDR 1 en dan gaat tniet werken dus ook nieuw ram miss,
Ik zat bijv met dit opgescheept
Socket 754
AGP 8x
DDR1 ect.

Nou als ik een nieuwe videokaart wilde dan moest ik aan PCi 16 x
Wilde ik aan PCI 16 x moest ik aan een nieuw moederbord, wilde ik aan een nieuw moederbord dan moest ik DDR2 en dat had ik niet. conclusie kheb mn hele systeem verkocht :rolleyes:
Dus miss als jij je hele systeem verkoopt dan neem je een heel nieuw systeem dat is denkik nog het goedkoopst en snelst.

succes :thumb:

Oh ik ben je vraag vergeten.

Een videokaart is het belangrijkst voor gamen, ik denk dat je aan een Athlon 4600+ X2 al genoeg heb voor alle tegenwoordige games icm een Geforce 8800 GTS 320 Mb.
Dus mijn tip ga iig hoger dan een Amd Athlon 4600+
en voor intel minimaal een intel core 2 duo E6425 :)

Laatst bewerkt:
Als ik een nieuw systeem koop, ga ik wel all-the-way (althans, binnen mijn budget). Maar ik weet dus niet zeker of ik dat wil.
Jij hebt bijv. een Athlon 5600+ X2 icm een 8800 GTS. Stel ik koop alleen die kaart. Hoe groot is het verschil in prestatie tussen onze twee systemen dan?

Schopje voor dit topic. Ik heb inmiddels een nieuw systeem, maar een kennisje van me zit met dezelfde vraag. Hij heeft een nu 3800+ processor met 2x 6600 GT in Sli en wil HD-content kunnen afspelen. Wanneer hij zijn twee kaarten vervangt voor bijvoorbeeld een 4830 gaat dat vast werken. Gamen doet hij niet echt veel. Maar zo af en toe toch wel. Hoe goed gaat dit werken? Mijn kaart (een 8800 GT) is ongeveer net zo snel. Zal het verschil tussen mijn systeem en zijn systeem groot zijn wanneer hij idd die 4830 erin zet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan