Hoe bereik Speedtouch 780WL verhogen met Fritzbox modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angeliek

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2011
Hallo,

Ik ben echt een digibeet. Ik woon weer bij mijn ouders in de polder maar dan in een stacaravan bij het huis. Nu wil ik het bereik van de Speedtouch 780WL welke in het huis van mijn ouders staat verhogen zodat ik in mijn stacaravan ook gebruik kan maken van draadloze verbinding om zo hier ook gebruik te kunnen maken van internet.

De plek waar ik bereik wil hebben is ongeveer 15 tot 19 meter van de Speedtouch van mijn ouders. Nu heeft iemand mij verteld dat ik ook het bereik kan verhogen door er een andere modem tussen te plaatsen. Nu heb ik een Fritzbox van iemand gekregen om dit uit te proberen. Nu zullen daar neem ik aan diverse instellingen voor gemaakt moeten worden op de Fritzbox en mogelijk ook op de Speedtouch. Heeft hier iemand ervaring mee en zo ja. Waar en hoe zet ik de instellingen en welke instellingen moet ik zetten. Ik heb schermprintjes nodig zodat ik het ook begrijp. Mijn eigen laptop heeft Windows XP en de laptop van mijn ouders heeft Windows Vista.

Als er andere oplossingen zijn die weinig geld kosten om het bereik van de speedtouch 780 WL te verhogen dan hoor ik dat ook graag.

Ik heb dus 2 modems als ik het goed begrepen heb en ben benieuwd of jullie de oplossing weten.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Veel liefs,
Angeliek

Laatst bewerkt:
je kan een richtantenne maken :)
je hebt hiet hoogstwaarschijnlijk wel een wifi stick voor nodig met een SMA aansluiting.

je kan ook een kabel trekken (als dat mogelijk is) en dan in je caravan een routertje neerzetten.

je kan een richtantenne maken :)
je hebt hiet hoogstwaarschijnlijk wel een wifi stick voor nodig met een SMA aansluiting.

Hoe moet ik me dat voorstellen heb je hier een uitgebreidere beschrijving van?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan