• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe bereken je een percentage van werktijd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Hallo allemaal,
Ik vraag me af hoe ik een percentage kan berekenen van de verstreken werktijd ten opzichte van de huidige tijd?
Kortom werkdag begint om 8 uur en eindigt om 18:00. ik wil de verstreken tijd kunnen meten in stapjes van 10 %. Er is een bijkomstigheid: als ik bijvoorbeeld om 19.00 het werkblad opent, mag de berekende waarde van het percentage niet anders zijn dan 18:00. Dus een dag bestaat uit 10 uur i.p.v. 24 uur. Is dit te realiseren?

Weet iemand raad? Alvast bedankt.

Groeten Harry

Code:
=ALS(REST(NU();1)>8/24;MIN(AFRONDEN.BENEDEN(MIN((REST(NU();1)-8/24)/(10/24);1);0,1));0)
Er wordt per uur (en 10%) naar beneden afgerond. Dus 9:56 uur geeft 10% (van 9:00 uur).

Code:
=ALS(REST(NU();1)>8/24;MIN(AFRONDEN.BENEDEN(MIN((REST(NU();1)-8/24)/(10/24);1);0,1));0)
Er wordt per uur (en 10%) naar beneden afgerond. Dus 9:56 uur geeft 10% (van 9:00 uur).

Paul, bedankt. Het werkt.

Groeten Harry:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan